Snart slut på vecka nummer 2 i storstan

Fredag..

Idag är det då den sista av fem arbetsdagar för många här i vårt avlånga land. Själv blir jag utan fredagsbulle på eftermiddagsfikan tillsammans med glada och kära kollegor. Ingen som frågar vad man ska hitta på under helgen.. och - Vi ses på måndag.

MEN... istället vaknade jag vid sju av att hantverkarna bankade bort stödplanket för den mur de gjutit här vid huset för bara ett par dar sen. Upp och hoppa.. åt frukost.. ringde E och frågade när vi skulle ses.. vi kom fram till att jag skulle komma hem till henne strax efter 11 och sen fick vi se vad vi hittade på.


Marstrand i somras med S..

Det blev en lunch+fika på Sickla och babbel för några timmar framöver. Vi tittade på de skyltfönstren som fanns där.. folk och hur de gick klädda. Ganska roligt att sitta på en bänk.. folk passerar från höger och vänster.. och vi lite fint granskar dom från topp till tå.. och har allt för ofta något att säga om deras outfit. Idag såg vi både de som fick oss att tappa hakan.. och då menar jag med tanken - Men vad har de på sig egentligen..? Sen såg vi också de som hade ruskigt snygga saker på sig.. så det var lite av varje m.a.o.  :  )

Efter att jag släppt av E hemma hos henne åkte jag till Globen och mötte upp P idag igen. Promenerade en ny runda men den passerade sviskonträden iaf så vi tog oss några frukter att tugga på. Lite surt.. syrligt.. och såå gott.  :  )


Marstrand i somras med S..

På väg tillbaka till där de bor passerade vi ännu ett sviskonträd. I detta hade frukterna blivit mörkröda mot de vi annars ätit som varit gula i olika toner. Jag bara måste testa av dessa mörka frukter så jag hoppade upp och fick tag i ett par som vi smakade av. Dessa var de bästa vi ätit hittills. Längre upp i trädet fanns det flera av dessa goda så jag klättrade upp i trädet och hängde mig sedan runt en gren så att jag kunde fylla mina jackfickor med plommon.. medan min vän P kunde plocka från marken då grenen nu fanns inom räckhåll för honom. Såg nog rätt kul ut för de som passerade vår fruktkupp.  :  )

Efter vi gått färdigt körde jag hem till styvpappsen och hans käresta.. åt middag och nu sitter jag och skriver av mig dagens händelser. Imorn ska jag köra ut till V-holm för att träffa min yngre syster och hennes tvillingpojkar. På söndag ska jag plocka upp P och hans käresta A.. och även min vän S som lämnar gubben hennes och deras hund hemma. När alla sitter i bilen.. kör vi ut till Åkeshov där Hundstallet har Öppet Hus mellan 11-15. Där kommer även min gamle vän S att vara. Han ska nämligen arbeta som volontär då så det blir nog en kul dag med massa hundar man kanske får klappa.. och goda vänner samlade på ett och samma ställe.  :  )


Marstrand i somras med S..

Nu ska jag förbereda dippskålar och chipsskålar och kolla att pappsen och C har det bra där borta i soffan. För klockan nio ikväll visar de Mamma Mia på TV. Och gissa om vi kommer se den och sjunga med. Man blir verkligen glad av den filmen. Kultfilm och en riktigt MÅ-Bra-film.  :  )


Hoppas ni får en fin helg med det ni hittar på.  // Kramar Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0