Tripp trapp trull

Tisdag.. Onsdag.. Tordag..

Dessa dagar har mest gått i tankar om lägenheten och det som behöver göras innan jag vill flytta in igen.

Solen har lyst upp hela himlen.. vinden har varit ljummen och go.. sängen från Kungsängen levereras fredag morgon och soffan.. den efterlängtade och underbara soffan från Nordik.. skall hämtas hem på lördag förmiddag.

Till hjälp får jag biopappa Gs släpkärra som han kör ner från Fagersta där han håller till på landstället deras. Och i bilen (styvpappa Ks med dragkrok) får jag sällskap av min vän P och hans hjärtegull A.

Min biopappa och jag stämmer träff i Västerås som riktiga gangsters i en PangPang-film.. jag tar emot släpvagnen.. kopplar på den på styvpappas bil.. lassar släpet med min nya soffa.. och sen försvinner jag, P och A fort iväg ifrån brottsplatsen och kör ner till storstan igen. Bioppa åker tillbaka till landstället för att senare se på bilrallyt som kommer hållas på vägarna vid lantstället.  :  )

De är snälla.. allihop.. som hjälper mig med detta. När vi är klara och lämnat släpkärran hos min biopappas käresta.. ska jag bjuda P och A på en smarrig lunchfika vid Café Sjöstugan intill Brunnsviken.

Helgen lär gå åt till att flytta in mina saker igen.. upp från källarförådet och över från styvpappas hem och in till mitt. Jag längtar verkligen efter att få komma hem igen. Att allt runtomkring saktar ner och jag kan börja fokusera på att finna mig en nya arbetsplats att gå till var dag. Det är vad jag längtar efter och ser fram emot just nu.

De närmsta får ju mer detaljer än såhär.. men efter allt som hänt väljer jag att hålla mig lite vid ytan hädanefter. 



Trot eller ej.. men möblerna ovan är från ELLOS.. det kunde man inte tro va.  :  )
Funderar på det runda i Ek till stora rummet.. och sen behöver jag en snygg tv-bänk. Tyck gärna till och säg vad ni känner för dessa.

Kram och på återhörande  // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0