Promenad i solen.. och varma mackor till lunch

Torsdag..

En vän till mig skrev detta på sin sida på Facebook idag.. "Livet blir aldrig som man tänkt sig! Eller blev det just så som man aldrig tänkt det skulle bli??"

Jag ville peppa henne och skrev därför ner några fraser som kanske kunde få Dagens Tanke på FB att vända sig till något mer Nu jäklar anamma och hopp om livet i stort.  :  )

"Det blir inte roligare än vad man gör det till"
..dvs se till att ha trevliga och snälla personer omkring dig och hitta på saker att göra som får dig glad.

"Se till att fånga dagen på egen hand.. för ingen annan lär göra det åt dig"
.. dvs man kan inte förlita sig på att någon annan gör dagen trevlig för en. Vill man få en fin dag att minnas måste man själv jobba på det.

"Bara du själv kan ta dig ur en jobbig situation.. men flera kan hjälpa till att du hamnar där"
.. dvs bara du själv kan ta dig ur en jobbig situation.. som depression.. arbetslöshet.. ensamhet.. alkoholproblem.. spelberoende.. osv. Alla andra runtomkring kan peppa.. ge råd och försöka med det dom kan erbjuda.. men lösningen ligger ALLTID hos dig. Vill eller orkar du själv inte ta tag i det som inte känns bra.. kommer det heller aldrig kunna bli någon förändring.





Nu ska jag borsta tänderna och göra mig iordning för dagens promenad.. idag med E. Det lär bli en lugn sådan då jag har blivit Däbbd i däsan.. och då är det nog bäst att jag tar det fint så inte förkylningen bryter ut mer än det lilla som nu är.

Hoppas ni får en fin torsdag med det ni hittar på. Ta det lugnt i trafiken för det finns ju bilgalningar överallt.. tyvärr.


Kramar och på återhörande  // Christine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0