Börjar veckan med Boktips

Måndag..


Dagens Boktips: redan DÖD.. skriven av Charlie Huston.  ; P


Tror du att vampyrer är bleka, sköna ynglingar som bor i den regniga delstaten Washington?

De riktiga vampyrerna slåss om makten i New York. Kampen är hård om kontroll över territorier och tillgången på blod. Anarkist- och feministvampyrer i allians med bikervampyrgänget Knogjärnen värjer sig mot börsmäklarvampyrernas försök att få total kontroll.

"The joe pitt books are like lord of the rings for people who like seriously fucked up shit."
Citat publicerat på www.pulpnoir.com



Boksläpp 1 april 2010


Jag gjorde ett riktigt fynd när jag läste i METRO för en dryg vecka sen att denna bok precis haft boksläpp. Då jag är inne i en Vampyr-diggar-period just nu.. tyckte jag det vore kul att inte bara se filmer om dom.. utan också läsa böcker om dom.  : )

Jag gick in på KULTUR BUTIK på nätet www.kulturbutik.se och kika vad de skulle ta för boken. Jag hade förra veckan varit in i grannbutiken bredvid jobbet.. En annan bokhandel och frågat vad de tar för boken.. 328 kr. Ja det var ju inte som hittat så jag blev därför nyfiken då nätbutiken hade en helsidesannons i METRO om just den här boken.

Hos KULTUR BUTIK tog de bara 128 kr.. fraktfritt och utan faktureringskostnad.. kunde inte bli bättre. Dessutom var boken i ett stor-pocket-format. SÅ jag beställde boken direkt och har nu änterligen fått hem den.  : )

Tanken med att köpa hem boken är att jag ska börja läsa mer böcker.. och titta mindre på tv. Och med såna här spännande och kanske läskiga böcker.. kommer jag knappast sakna tv:n.  : )

Nu ska jag ta något att äta.. sen slänga i en toning i håret så det blir så där glimrande glansigt och fint igen.  : )

Imorn ska jag åka hem till min biopappa för att fixa med bilen. Framlyktan ska på plats och bilen ska få på sina sommarskor då torsdag är sista dagen för att få ha vinterkängorna på. Glömmer man byta kan det bli dyra böter.

Efter bilmeckandet är avklarat ska jag senare på eftermiddan/tidiga kvällen köra över till min vän P. Vi ska nu försöka oss på att trappa upp våra raska promenader till ett stilla lunkande i joggarskorna istället. Då båda har hemskt dåligt flås efter att inte ha motionerat på bra länge.. tar vi det varsamt i början och pressar på allt eftersom vi blir piggare i ben och flås.  : )

Hoppas ni fått en bra start på denna vecka.. soligt och gott som det var idag kan det knappast starta bättre.

// Trevlig kväll och kram på er.. Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0