Påsk-harar två

Torsdag och Fredag..


Ja så här dagarna efter mitt utbrott av raseri och besvikelse.. orkar jag inte vara förbannanad hur länge som helst.  : )

Jag är fortfarande lika irriterad på infon som serverades i förrgår.. men jag kan inget göra.. utan om något ska göras ligger det i knät hos någon annan. Därför.. så lägger jag allt detta på hyllan.. håller tummarna för att en ändring kommer införas.. och fram tills dess.. om det nu kommer ske.. får jag se till att njuta av våren som nu kommer emot oss med stora steg.  : )



Ja nu är det då påsk.. idag långfredag och imorn själva Ägga-afton alla väntat på sedan i fjol. Idag jobbar jag då en relativt kort dag.. 11 - 16. Klockan tickar på och därför är det hög tid att piffa till mig så jag inte blir utslängd från SKHLM´s galleria p.g.a. oborstat hår.  : )



Jag har alltid varit svag för kaniner.. kommer förmodligen köpa mig en ny liten söt i framtiden nån gång. De jag haft när jag var yngre var väldigt sociala och snälla.. främst Ninen som sov ihop med sina syskon Dobermanntiken Akela och då min kära gamla Borderterrier Flurr. Alla låg de huller om buller i den rottingkorg vi hade åt hundarna.

Ninen hade fritt skutt-tillstånd runt i huset när vi var hemma.. och hoppade så uppfostrat och fint in i buren för att uträtta sina beohv. När jag sen flyttade från det huset tog min yngsta lillsyrra C.. med hjälp av sin mor och far.. över vårdnaden om kaninen och hade den som vän i många år innan det var dags för den lille krabaten att fara till Kaninhimlen. Himla goa djur man haft turen att fått ha i sitt liv.  : )

Nu får ni ha det så härligt i Påsk och glöm inte bort att visa för de ni har nära att de betyder allt för er. Utan dom skulle ni inte vara den samma. SÅ.. fram med kärlek och omsorg.. vi har ju bara ett liv att leva.  : )

// Kram på er alla.. Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0