Soffbio i ett grått Stockholm

Torsdag..


Filmtips - Boy A.. en film som lämnar en berörd och med tankar om vad ett misstag man gör tidigare i livet kan leda till och hur det påverkar även ens framtid.

Måste ses..!





Idag var jag då ledig från jobbet. Jag skulle mött upp min vän K men det blev inställt och biopappa G hade fullt upp med tandläkarbesök och annat. Så jag valde att bara stanna hemma då vädret var grått och inte så upplyftande.. och att jag inte varit hemma en endaste ledig dag på bra lång tid nu.. ja sen innan jul tror jag närmare bestämt. Jag har ju försökt boka in så mycket jag bara hinner.. menar träffa familjen och vänner.. då jag inte jobbar så idag var det skönt att bara vara.  : )

Jag har gjort några DVD-fynd hos Media Markt för några veckor sedan så jag plockade fram två av dom. Den första jag såg var The Flock med bland andra Richard Gere och Claire Danes. Helt ok.. rikgigt snyggt filmad emellanåt så den får en stark 3:a av 5 möjliga.

När första filmen var slut åt jag filmjölk med musli och russin till. Ovanpå allt strödde jag en matsked av det Nyponpulver jag fått av mamma. Detta ska vara bra för ledrna.. man ger sånt till hästar också fast då i större dos. Och då jag kanske liknar en häst.. vad vet jag.. tyckte väl mamma jag skulle testa detta jag med.  : )

Skojar det med hästen.. men det ska i.a.f vara bra och både människa och djur mår tydligen bra av detta goda helt naturligt nyttiga. Så.. nu har jag försökt förklara detta märkliga med Nyponpulvret.  : )

Då filmsuget fortfarande hängde sig kvar efter min sena lunch startade jag ännu en film.. denna gång Boy A. Så jäklars bra på det där brittiska sättet en film ibland kan vara. Stark 4:a av fem möjliga ger jag denna film. Rekommenderas varmast och den går verkligen rakt in i hjärtat redan från första scenen. Den får en att både skratta och le.. höra sig själv säga Naaaahhhh (för att det är så sött).. men också fälla en tår för den blödiga (syftar på mig själv).

Köp den på DVD.. ladda ner den från nätet.. gör vad ni vill.. bara ni ser den.  : )

Nu ska jag plocka ihop tvätten från i söndags.. lätt att den förflyttar sig från torkställningen och hamnar i en hög på en av stolarna i Stora rummet. Överlag har den här dagen varit superskön då jag kunnat softa bort den och bara göra det jag absolut nödvändigtvis orkat med att göra.  :  )

// Trevlig kväll på er..  Christine
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0