Fredag.. änterligen helg

Fredag..


Idag var tanken att jag skulle sticka ut och springa på morgonen innan jag åkte iväg till jobbet. Men.. när larmet ljöd kände jag inte alls någon lust med det.. utan stannade kvar under täcket och kände mig lite smått kyvis.

Första delen av jobbpasset idag var därför lite segt.. jag kände mig avslagen på något märkligt sätt.. lite frånvarande och det kändes som jag hade början på någon sjukdom.. men kunde inte komma på vilken.  : )



Johnossi - What´s The Point
http://www.youtube.com/watch?v=qE01FXwWo98

På eftermiddan lättade segheten och jag fick en jäkla fart med att lösa kunders problem och önskningar. Vid sjutiden var jag ensam i butiken och som tur var kom det inte in så särskillt många kunder och jag kunde därför stänga i tid.

Mina nya brillor hade kommit tillbaka från sliperiet idag efter att ha varit en sväng dit för att göra om styrkorna. Så nu sitter jag hemma i soffan och testar dom på de tv-program som kvällen bjuder på.  : )

Jag testade skillnaden med mina gamla brillor och upptäckte till min förskräckelse att progressiva glas snart kommer bli aktuella.. då jag ser bra med mina gamla på långt håll.. och med de nya ser jag toppen på nära håll. Fast å andra sidan är jag ju bara 1,5 år från 40.. och det är ju i den åldern man börja få åldersynthet och problem med att läsa bland annat. Gamla tantögon.. jajamänsan.  : )



Johnossi - Glory Days To Come
http://www.youtube.com/watch?v=S0twO4Imj6M

Imorn lördag ska jag jobba igen.. mellan 10 - 17.. och denna helg ska det vara något jippo i SKHLM med sång.. musikunderhållning.. clowner.. rabatterade erbjudanden för besökarna och festligheter av allehanda slag. Vet inte varför det hålls nu.. denna helg menar jag.. för vad jag vet är det väl inget speciellt som sker nu rent datummässigt.

Antingen leder detta skoj-stoj till massor av kunder och en lätt kaosaktig miljö då vi inte jobbar fler än en vanlig lördag. Eller.. så blir det lugnare då folket vill se allt som händer i gallerian.. eller så blir det som en helt vanlig lördag.. det lär visa sig om inte annat.. så varför fundera på hur det blir redan nu.  : )

Efter jobbet ska jag möta upp min vän S och hitta på något. Vet inte vad ännu men något trevligt lär det bli i alla fall.  : )

Nu ska jag varva ner med lite rött i glaset och med det som erbjuds på Dumburken. När mat-och-sov-klockan ringer nästa gång är det dags att sova en stund och sen upp och hoppa igen imorn när tuppen gal.  : )

// Hoppas ni får en kanonhelg med det ni hittar på.. Kram Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0