Med fokus på Lamm och Tvillingar

Söndag..


Idag körde jag ut till ön för att umgås med öfolket för några timmar. Jag gick in till Lanthandeln och köpte med mig vaniljglass och frysta hallon. Efter det gick jag in till storsyrran som bor i ett hus intill för att se hur det går med deras sista packning inför nästa helg.. och blev bjuden på en kopp kaffe med trevligt samtal till.  : )

Solen sken.. temperaturen var härligt vårig varm och när jag kom fram höll lillsyrran och hennes sambo på att fixa med tomten. De schaktar jordmassor och sten så det till slut ska bli en platå.. eller egentligen två.. en för bilarna och en att ha någon typ av terass.. uteplats.. pergola på. Fint blir det när det blir klart.. det är jag säker på.  : )

Jag.. mamma och tvillingarna gick bort för att titta på lammen som gården intill syrrans hus har fått för några veckor sedan. De växer så det knakar.. lammen menar jag.. och de är bedårande söta de små liven. Bor jag i hus i framtiden.. vilket är planen.. då ska jag nog köpa mig två lamm som sällskapsdjur. Bygga dom ett litet isolerat hus på tomten och sen ha dom som andra har hund. Det vore himla mysigt om det gick att ha det så.  : )

































Bilderna ovan är tagna idag.. ute i finvädret på ön. Tvillingarna är så härligt nyfikna som barn också ska vara.. de pillar och drar.. lyfter och smakar.. det är en fröjd att se dom i deras framfart här i livet.  : )

Vid fyra tog jag bilfärjan över till V-holm igen och körde hem till min vän P. Dags för en ny löparrunda.. och idag gick det lite segare än förra gången då det gick "lekande lätt" då. MEN.. vi kämpade på ändå och stannade inte en endaste gång.

Eller idag blev det faktiskt tvärstopp på ett ställe då jag snubblade på en rot som stack upp i spåret.. snubblade framåt.. tog i med handflatorna.. kroppen fortsatte framåt så det blev en kullerbytte-liknade landing av hela alltet.. och jag hammade på rygg med benen rakt upp i luften. Som en skalbagge.. liggande på rygg.. oförmögen att ta sig runt på fötter igen.  : )

Jag skrattade så jag höll på att spricka.. P gav mig poäng för snygg landning på backen.. handflatorna brände efteråt men annars blev det ingen större skada på vare sig kroppen eller löparkläderna. Jag skrattade gott åt snubblet ett bra tag efter att vi börjat springa igen. Synd ingen filma vurpan.. det hade nog varit väldans skoj att få se.  : )

Nu sitter jag hemma i soffan.. har tvättat veckans använda kläder.. lagat middag med matlådor till.. och ska nu bara varva ner innan det är dags att lägga sig för kvällen.

Veckan som kommer är fullsmockad med grejor jag ska göra efter jobbet varje kväll. Jag jobbar mån - fre och är sen ledig i helgen. Ska hjälpa storsyrran flytta på lördan och sen hitta på något trevligt att göra utomhus på söndan.  

Hoppas ni haft en fin helg med det ni hittat på och får en bra start på nästa vecka.

// Kram på er.. Christine - den som snubblar och faller som en fura  : P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0