Aj aj aj.. vad det bultar och det bankar

Tisdag och Onsdag..


Stina är en trött en just nu.. trött men med en finurligt glimrande blick.  : )

Idag var bossen på jobbet.. jag har precis hjälpt en trevligt herre som sedan överöser oss i butiken med lovord och att vi är så attans trevliga och duktiga.. allt detta hör chefen så det var ju perfekt.  : )

Lite senare när bossen återigen är i butiken.. står faktiskt alldeles bredvid mig bakom disken.. då tackar en kvinna i 45 års åldern så hemskt mycket för min hjälp.. att jag varit otroligt hjälpsam och trevlig mot henne och hennes dotter.. jag klappar chefen på axeln och säger.. - tack vad snällt sagt av dig.. tur att chefen står här och hör allt detta.. kan vara bra att ta fram vid nästa löneförhandling. Chefen skratta.. kvinnnan skratta.. de andra kunderna som hört konversationen skratta.. man måste ju få skoja till det lite ibland.. men visst ligger det också lite sanning i detta.. för nu inte bara ser han att jag uträttar saker.. utan också att kunderna uppskattar det jag gör.  : )





Ska ta mig något att äta innan jag sen ska softa bort resten av kvällen. Imorn hade tanken varit att ta med tvillingarna.. lillsyrran.. mamma... och tvillingarnas farfar med till Skansen.. men nu blir vädret ostadigt så det får vi skjuta upp till en anna ledig dag framöver. Kul kommer det bli oavsett när det blir.  : )

Imorn kommer jag antingen stanna kvar i stan eller ta en dagsutflykt till någon närliggande grannby. Ja vad morgondagen döljer är jag väldigt nyfiken på att se.. tror den kommer bli kanon på många sätt och viss.. känslan säger så.. bara jag nu kan somna lite senare ikväll och inte bara ligga vaken hela natten och fundera på vad som komma skall.. för ju fortare jag somnar.. ju fortare blir det torsdag.. och det är ju vad jag längtar efter nu.  : )

Så.. hoppas ni haft en fin vecka så här långt.. var rädda om varandra och om er själva. Drick mycket vatten och ät frukt och grönt.. var uppmärksam och hjärtlig i sinnet.. då blir de vakna timmarna så mycket trevligare att uppleva.  : )

// Kram på er.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0