Inget hopp denna helg.. attans moln

Lördag och Söndag..


Kvällens sena blogg blir i bilder.. ty jag är tröttare än trött i ögonen nu.

Hoppet idag blev tyvärr inställt p.g.a. för många moln ovan flygplatsen och säkerheten går före allt. Ny dag inbokad.. 21/8.. om två veckor m.a.o.. jag hoppas vädret blir super då.. för jag bara måste få hoppa då efter det lilla jag såg vid klubbhuset idag.  : )


V plockar Blåbär i skogen intill huset.



Det fanns det gott om.. dock små och lite sura.. men blåbär ändå.



Därför kallas blåbär även för Skvallerbär.. tungan blir ju alldeles blå.



- Tin.. ta en bild i den här vinkeln med.. ska visa mamma och pappa sen.



När magen var full traskade V hemåt igen.



Oj oj oj.. vad många bär det finns.. jag är mätt men vill inte lämna kvar dom heller.. hur ska jag nu lösa detta..?



Tuppen Ture i sin prakt.. himla stilig kille detta är.



Nu när kycklingarna får ränna runt bland hönorna.. blir det en himla massa dun att hålla reda på.



M undrar vem som uppfann spaden.. och varför.



- Pappa.. är det ok att vi tömmer sotbehållaren under grillen..? 



Paraply.. en himla bra grej.. men hur fäller man ihop den..?



Äsch.. får jag inte ihop den får jag väl bära runt på den istället.



Sen till söndagens inställda hopp. Moln moln moln.. alldeles för många moln på himmelen för att det skulle gå att genomföra hoppet. De enda som hoppade var tre instruktörer som hoppade ut på 1 300 meter.. skärmarna fälldes ut på en gång.. och sakta och kontrollerat dalade de ner mot gräsmattan framför klubbhuset. Mycket snyggt gjort och jag blev hur lugn och cool som helst inför nästa chans.. den tjugoförsta augusti klockan 11:00.  : )



Minernas och grimasernas mästare.. det är jag det.. iklädd hoppdräkten.



Första instruktören närmar sig oss uppifrån.



Stillbildsfotografen med skärmen i ett knyte.



Planet de använde för gruppen innan mig.. som fick följa med det ner igen istället för att skutta ut i friheten där uppe. Samtliga bokade om sina hopp de med.


Nää.. nu är det hög tid för sängen. Trött som en tok.. och imorn blir det upp tidigt igen. Jobb i dagarna tre innan jag och öfolket ska träffas utanför Skansen för att visa tvillingarna vad massa skoj man kan göra där.. om vädret blir ok vill säga.  : )

Sov gott och hoppas ni får en fin vecka.. numero 32.  : )

// Kram Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0