Tandemhoppet inbokat till 8/8

Måndag..


Imorse när jag kollade av mailen fann jag det jag hoppats på hela den gångna helgen.. bekräftelsen på mitt önskade Tandemhopp nästa helg.  : )

Datum: 2010-08-08
Tid: 09:30
Antal: 1 st
Film/Stills: Stills
Plats: Johannisbergs flygplats, Västerås

Nu är det nedräkning.. endast 6 dagar kvar.. jag kommer gå upp 7 på morgonen på söndan.. äta frukost.. kamma håret.. se till att allt ser ok ut här hemma om något skulle gå fel.. he he.. skojar bara med dig mamma.. och sätta mig sen i Bettan för en tur upp till Västerås och till flygfältet och mitt galna påhitt.. hopp med liten Stina ut från ett plan 4 000 meter ovan havet.. helt frivilligt.. och helt galet spännande kul ska det bli.  : )

"Hej och välkommen till Stockholm/Västerås Fallskärmscenter! Vi ser fram emot att få hoppa med er och hoppas att ni kommer få en otroligt rolig upplevelse!"

"När du ska göra ditt hopp behöver du oömma kläder och stabila skor. Utöver detta tillhandahåller vi overall m m. Inför ditt fallskärmshopp kommer du att få en genomgång på ca 15 minuter om hur hoppet går till, samt vad du skall tänka på."


"Instruktören som kommer att hoppa med dig har genomgått en mycket avancerad specialutbildning, just för tandemhoppning."





Idag var det alldeles för mycket att göra på jobbet.. för många kunder.. och för mycket på listan att försöka beta av. Hann knappt andas mellan allt.. puha. Jag jobbade över för att bli kvitt en del av sakerna som samlats på hög.. och har rätt nyligen kommit hem.

Så.. nu måste jag genast kasta i mig något att äta innan magen kurrar så högt att störningsjouren knackar på min dörr. Hoppas ni fått en bra start på denna vecka.. numero 31. Skruttväder i Stockholm idag.. hoppas på bättre imorn för då är jag ledig.  : )

Jag kollade upp hur många stillbilder man hinner ta på ett sånt här hopp.. och det blir ca 40-50 stycken.. tagna från förberedelserna.. själva hoppet och sedan landningen. Ska bli spännande att se hur galen man kommer se ut när man faller fritt.. innan man ska lämna planet och allt det andra. Tänk om man dör.. menar av chocken.. får man tillbaka pengarna då..? :  )

Trevlig kväll på er gott folk.. och en god natt när den väl tar vid.. Kram Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0