mer sen sist

Torsdag till Måndag..


På torsdan jobbade jag fram till 16 och var sedan ledig fram tills idag (läs måndag) klockan 10. Mycket trevligt.. och något jag gärna gör om snart igen.  : )





På fredan åkte jag ut till Fjäderholmarna efter att ha gått runt i Gamla Stan med trevligt sällskap. Ute på holmen gick vi ön runt innan vi satte oss vid Röda Villan och drack varsin kopp kaffe och hembakad kardemummabulle till. Vädret var perfekt  då det vare sig var för varmt och klibbigt.. och inte heller kallt och burrigt.. perfekt med andra ord.. eller så var det sällskapet som gjorde det så bra.  : )


 


När vi kommit tillbaka till Slussen igen gick vi upp på Söder.. hittade en tokbra Italiensk restaurang på Folkungagatan.. nedanför backen upp till Ersta sjukhus.. så jäkla bra mat.. och himla bra priser och trevlig presonal upp på det. Mätta som små grisar gick vi sakta i sommarkvällen bort mot Södra station och tåget hem.. somnade mätt och nöjd.. ingenting fattades mig den dagen.  : )





På lördan var det dags att göra mitt andra försök till Tandemhopp uppe i Västerås. Jag var taggad som tusan.. skulle få med mig min vän A upp i luften.. till sällskap hade vi P och M.. jag ringde dom när vi just skulle te att åka.. men då fick vi beskedet att det var inställt även denna dag p.g.a moln och regn som just börja faalla ner över Västerås.. att det ska vara så svårt.. Arghhhhh. Fast å andra sidan måste säkerhet gå först.. det fattar även jag.. men lite snåoet kändes det i alla fall.  : )

Nytt hopp inbokat 5/9.. klockan 12:00.. då måste jag få min chans.. annars lär tillfällena innan de stänger inte vara så många kvar sen.. hoppas hoppas hoppas hoppas.  : )





Istället åkte vi bort till Café Sjöstugan för en fika där. Vi satte oss på den långa bänken utmed väggen mot sjön. Många sköna samtal och skratt blev det innan vi Googlade upp att det var flyguppvisning på Gärdet denna dag. Så vi hoppade in alla igen i bilen och styrde kosan mot Östermalm där vi parkerade bilen i närheten av As nya hem.

Vi gick ner och tittade på helikoptrar.. gamla krigsplan.. och upptäckte att Stockholms-Västerås fallskärmsklubb var där och hoppa.. kanske därför de inte kunde hoppa med mig och A idag.. hmmm.. ja vad ska man tro.  : )

Något som var tråkigt med detta jippo.. är att en pilot som satt bakom spakarna på en Stingrey eller hur det nu stavas.. han störta med planet på väg hem.. och dog. Himla sorgligt och himla trist. Stackars hans anhöriga och vänner.. sonen skulle tydligen också köra ett Mustangplan på söndan.. kan inte kännas skoj.  : (





När vi kikat klart på alla flygplan gick först P och A i förväg tillbaka till husen.. medan M och jag stanna kvar och kikade på de veteranbilar som fanns där innan vi också börja gå tillbaka mot husen.

Jag och M tog bilen tillbaka till mig.. vilade benen för en stund innan vi lite senare gick bort till Gretas och åt en super duper middag som satt som en smäck i maggarna.  : )





På söndan blev det lite sovmorgon innan det var dags att åka ut till ön och fira lilla E som fyllt 9 år. Åkte förbi tvillingarna på väg till kalaset och sa hej.. innan lillsyrran och jag tog pojkarna i vagnen och knata över till födelsedagsbarnet med familj. Massor av godis hade syrran plockat fram och det smakade smaskens.  : )

Idag måndag har jag jobbat 10 - 19.. åkte över till IKEA på lunchen.. köpte ny ram till fotografiet på lille V som damp ner i golvet här om dagen.. av okänd anledning. Lite märkligt då den hängt uppe på samma vägg sen i vintras.

Nu ska jag varva ner för kvällen innan det blir dags att sova för kvällen. Hoppas ni fått en bra start på denna vecka.. numero 34.

Kram på er.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0