Jobb jobb.. och många drömmar

Tisdag till Torsdag..


Jobbe jobbe jobbe.. och sen massor av leenden på tiden efter det.  : )

Det är fortfarande massor av jobb på arbetsplatsen.. kollegorna är nu tillbaka från sina semesterledigheter.. kunderna håller ett fast grepp om oss.. och mja.. livet rullar på alldeles för fort och jag känner ibland att jag inte hinner med.. hinner med det jag vill göra och träffa de jag vill träffa.  : )



Jag är ju hellre bakom kameran än framför.. M tog denna från en annorlunda vinkel.  : )


Tisdan och onsdan såg ungefär likadana ut.. jag slutade 18 på onsdan.. tog mig snabbt hem.. där mötte jag upp M.. vi kokade upp färsk pasta.. till det blev det smörstekta champinjoner med basilika-pesto i grädd och skalade räkor.. toppat med riven parmasanost.. drycken för kvällen blev säsongsvinet Morgenhof.. syd Afrikanskt.. himla gott och något jag gärna dricker igen.. om jag hinner rättare sagt då det snart försvinner från hyllorna.

Det vin M tog med sist.. Kevin Arnold.. från syd Afrika det med.. var ännu vassare.. rann ner i strupen hur lätt som helst och är värd varenda krona flaskan kostar.  : )





Idag torsdag var jag ledig då jag ska jobba i helgen som kommer. Vädret var trist.. grått och regn som ibland föll ner från ovan. Efter frukosten tog vi bilen bort till Café Sjöstugan.. köpte oss varsin kopp kaffe.. nybakad kardemummabulle och delade på en stor bit nötpaj med grädde till.

Vi satt vid ett av borden på bryggan och lärde känna några andtjejer som pockade på vår uppmärksamhet.. kanske var de sugna på brödet.. kanske ville de bara visa sina simfärdigheter.  : )

Rätt skön luft även om den stickade koftan nu åkt fram ur klädskåpet igen. När regnet sakta började falla ner igen tog vi bort vårt porslin.. gick tillbaka till bilen och körde bort till Barkarby för att kika på ny espressomaskin till mig. Jag drog tyvärr av handtaget häromdagen när jag skulle göra oss varsin machiato. Den jag har.. eller hade.. det var ju en enkel maskin med plasthandtag och skål.. inte konstigt då att den sprack sönder.

Lite synd är det ju förstås för den gjorde jäkligt gott kaffe.. så ska nu Googla om vilken maskin som passar mig bäst.. i prestanda.. design och priset givetvis.  : )

Nu är det strax dags att sova. Hoppas ni haft en fin vecka så här långt och får en fin helg när den nu snart tar sin börjar.

// Kram till er alla.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0