Jobb och Fotografiska på kvällen

Fredag och Lördag..


På fredan jobbade jag 11-20.. dagen gick rätt snabbt förbi trots att jag vaknat seg i kroppen på morgonen och att det blev strul senare på kvällen med sjuk optiker till dagen därpå. Det blev ombokningar i sista sekunden innan jag stängde butiken vid åtta.

Lördag jobbade jag 10-17.. och det blev även denna dag rätt så behagligt tempo.. så ingenting att klaga på där heller.  : )





Efter jobbet åkte jag och en kollega till mig.. S.. till Fotografiska för att se på utställningarna de har där nu. Jag ville också kolla upp var det ligger.. hur man kan parkera där inför måndagens Vernisage jag ska på tillsammans med lilla mamma.  : )

Vilka fotografer det finns där ute i Världen.. en del bilder rynkade vi i och för sig bara på näsan åt.. antingen för att det var för mycket naken hud.. eller så var det något annat märkligt i dom som vi inte gillade. Men de flesta foton var annars otroligt vackra att se på.

Det fanns också en utställning med massor av mestadels gamla fotografier av filmstjärnor och annat känt folk. Vi blev så ivriga när vi kände igen någons ansikte.. - Men det är ju han.. - Men det är ju hon.. osv.  : )

Vi tog en fika längst upp i byggnaden.. satte oss intill de stora fönster som finns där.. och såg ut över vattnet mellan söder och Djurgården. Kaffet och saffransknytet var otroligt smarriga.. lokalerna var oerhört trevliga att befinna sig i.. och utsikte var slående trots att mörkret nu lagt sig för många timmar sedan. Men med alla fönster som lyste varmt här och där i stan.. och med alla utomhusbelysningar var det väldigt fridfullt att blicka ut över vattnet en decemberkväll som denna.  : )

Nu sitter jag hemma i soffan och ska snart lägga mig för kvällen. Imorn kör jag ut till ön på morgonen.. ska hälsa på lillsyrran och tvillingarna. Vi ska gå över till V-holm och se Julmarknaden de håller i då. Jag var där förra året och det är faktiskt riktigt mysigt att gå på såna. Som en föraning om vad som kommer till oss om tre veckor.

Imorn ska M ut och jaga.. hjort blir det denna gång. Vitklädda ska de sitta och lurpassa i snön på de stackars Bambisarna.. eller Bambis kusiner eller släktingar eller ja ni fattar nog vad jag menar. Jag äter ju kött själv.. så egentligen ska jag inte lipa.. men ändå.. de är ju så vackra att se på.. deras mörkbruna ögon som ser rakt in i själen på en.. - Snälla rara jägarn.. låt mig få leva.. skona mig.. döda mig inte.. mammaaaaaaaa.  : )

Näpp.. nu ska jag runda av här.. borsta gaddarna och sedan krypa ner under täcket och drömma om M och vad som väntar runt hörnet för oss båda. Hoppas ni får en trevlig fortsättning på helgen.

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0