Trevlig kväll på Fotografiska.. men ingen vinst

Måndag..


Jobbade 9-17.. och åkte sen till Fotografiska och den spännande tävlingen.  : )

Först var det mingel.. snittar och bubbel.. mums mums. När klockan närmade sig sju gick juryn upp på scenen och välkomnade alla. Ropade upp tioendeplatsen upp mot den första. Tyvärr fanns inte mitt bidrag bland dom.. men det gör ingenting. Jag fann två av vinnarfotografierna fina att vila ögonen på.. de övriga åtta var mer av den knepiga karaktären.

Vinnaren hade förevigat sprillrorna efter en fyllefest.. typ.. med allt hur det kan se ut. Rörigt.. smutsigt.. skitig disk och annat hemskt. Och med såna motiv ligger jag långt i lä.  : )





Fotot ovan var i alla fall det som juryn valt ut bland mina inskickade bidrag. Den var mitt mest otippade själv.. och så var det den de hade funnit något bra i. Konstigt hur folk kan se olika i en och samma bild.. kanske det som är grejjen med KONST.  : )

Nu ska jag slicka mina sår efter mitt misslyckande ikväll. Skojar bara.. för jag är faktiskt jäklars glad för att ha kommit med bland de utvalda. Juryn meddelade att det var hela 4 500 bidrag.. så det är ju fantastiskt att ha kommit med utav huvudtaget.  : )

Hoppas ni fått en bra start på denna vecka.. numero 49.

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0