6 dagar kvar till Jul

Tisdag till Lördag..


Nu är det M.. jobb.. mera M och sen lite jobb upp på det för hela slanten.  : )

På måndan var jag hemma från jobbet igen då förkylningen envist hängt sig kvar i mina stämband. Not så bra då jag babblar hela dagarna och att då stå med rethosta som kommer varannan minut så blir det inte så skojigt att konvercera med de som kommer in till oss. Så.. röstvila gällde den dagen.  : )

Tisdan var det dags att testa om rösten orkade med ett jobbpass 11-20.. det gick ju men inte så mycket mer än så.. puha.

Onsdag jobbade jag till 18 och åkte sen upp till M och hans föräldrar på gården. Kvällskaffe med goda hemmagjorda stuvor och mandelkakor bjöds jag på när jag kommit fram.. smakade smaskens smarrigt.  : )





På torsdan åkte jag och M ner till Norrköping där vi.. eller främst M.. skulle delta i en ceremoni där han och några till skulle tilldelas medalj för deras utlandstjänster de just avslutat. Det blev långa tal.. fotografering.. middag och trevliga samtal för M med sina kollegor han inte sett på ett tag. Vädret var ju lite snöigt och blåsigt på vägarna men det gick bra. M körde.. jag försökte hålla mig vaken och nickade bara som hastigast till när vi nästan var hemma vid gården igen.  : )

På fredan var det jobb igen.. 10-19.. och då halsen fortfarande dummar sig så kändes det rätt trist att vara där. Jag harklar.. hostar.. pustar och frustar och med en näsa som går från rätt så fri till helt igenkorkad om vartannat. Men det kunde vara värre så inte ska jag klaga då.  : )

Idag lördag jobbade jag 10-16 och åkte sedan direkt hem och placerade ändalykten i soffan. Ja först hade jag ju en rätt så lugn dag på jobbet.. de flesta har väl fullt upp med att köpa julklappar nu och inte tänker på att hämta ut sina nya brillor. Efter jag slutat körde jag förbi mataffären och köpte hem mat och snack för kvällen.

Imorn är det jobb 10-17.. jobbar också på måndag 10-19.. efter jag är klar sticker jag upp till M och stannar där fram till onsdag morgon då det är jobbplikt igen. Vi ska ut på tisdag och handla julklappar till de som varit snälla i år.. så vette sjutton om det blir så många då.  : )

Nu ska jag fortsätta se på 2 1/2 Män innan jag hittar på något annat att göra. Hoppas ni haft en trevlig vecka så här långt. Klä er varmt.. kör försiktigt.. se till att ha fyllt på spolarvätska i bilen.. och var snälla mot varandra.. och Er själva förstås.  : )

// Kram så länge.. Christine

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0