Vilken jul.. : )

Fredag till Söndag..


På fredan åkte jag ut till öborna och firade in julen med dom. Det blev en fin afton med god mat.. mycket prat.. och massor av klappar.  : )

Jag måste varit väldigt snäll i år.. för så många klappar som jag fick.. var det nästan fler än när jag var en liten tös.  : )

På lördag morgon väcktes jag av nycklar i dörren och ett Hohooo.. det var M som kom in genom dörren. Jag hoppade upp.. M hade med sig en låda med Ms mammas goda julskinka.. från gården.. så det var deras egen lilla Nasse jag la på smörgåsen.  : )

Efter frukosten åkte vi iväg till min biopappa där vi skulle fika och umgås med honom och hans käresta K. Vi var borta hela långa dagen och åkte inte därifrån förrän klockan hunnit slå 18. På vägen hem åkte vi förbi Media Markt där jag skulle titta på en digitalkamera som komplement till min systemkamera jag kanske inte alltid orkar dra med mig.

Media Markt hade igår och även idag 20% på ALLT i butiken vilket kan ge en rejäl rabatt.. beroende på vad man köper förstås. Förutom den fina Lyle & Scott-tröjan jag fick av M.. fick jag också ett presentkort som skulle gå till ny kamera. Vid kassan blev det till att M betalade hela alltet. Han är alldeles för snäll.. och jag har nu ågren för hur jag ska kunna återgälda detta.  : )

Kameran nedan är den vi valde.. Canon SX 210 IS.



"Med ett vidvinkelobjektiv med 14x optisk zoom och Canons optiska bildstabilisator plus total manuell kontroll och HD-filmfunktion förenar den kompakta kameran PowerShot SX210 IS både kraft och stil."

Idag söndag jobbar jag 11-17.. sen ska jag åka hem till min styvpappa där mina systrar med familjer kommer vara. Jag kommer att komma dit lite senare än de andra.. men då får jag istället glida in med ett leende och smälta in där de befinner sig i mat och dryck.  : )

Hoppas att ni haft en toppenhelg med allt det ni ätit.. gett.. fått.. och får en fin avslutning på denna helg med Annan dag Jul.

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0