Änterligen helg.. och jag är ledig

Fredag..


Nu är det änterligen fredag kväll och en ledig helg ligger för mina fötter.  : )

Idag var en tjorvig dag på många sätt. På P4 på radion på väg till jobbet imorse hörde jag Olycks-informations-signalen med skarp och hög volym avbröt musiken eller pratet som just pågick.. trafiknyheter om olyckor som just inträffat. En bil hade voltat strax söder om stan.. två andra hade kolliderat med varandra strax norr om stan.. Essingeleden och Södertäljevägen norrut var näst intill totalstopp från det att jag körde på den vid Solna och fram tills jag svängde av den vid Kungens Kurva. Stackars dom som satt fast där idag och alla andra vardagar.. och tur för mig att jag bor där jag bor.. och jobbar där jag jobbar.  : )

Det var fullt ös fram tills jag gick hem vid 18. Jag hann med att luncha med en himla go tjej.. E.. som arbetar som optiker i butiken bredvid. Jag lärde känna henne när hon askulterade (praktiserade) på mitt gamla glasögonställe inne på Söder. Nu har hon snart jobbat i 4 år och trivs nog rätt bra även om hon har en rejäl drivkraft om att vilja vidareutveckla sig inom yrket. Jag fick också tips av henne om en annan affär i SKHLM jag ska kika närmre på under helgen. De söker folk och jag kan ju alltid fråga vad de har att erbjuda mig.. och är det bättre än nu så varför inte.  : )



Hem efter att jobbet var klart för veckan och stannade snabbt till vid Vi-butiken i Huvudsta för att gå in där och köpa hem lite frukt. Det är nämligen min nya snaskgrej.. frukt istället för chips.. semlor och annat onyttigt. Skojade med kollegorna i veckan och frågade om de också har problem med krympande byxor.. för inte kan det vara magen min som växer..ha ha.

Då det är sånt jäkla tempo på jobbet blir jag nu mer hungrig än tidigare och stoppar i mig mer än innan. Så istället för att se ut som en vandrande pinne med ölmagsbegynnande drag.. så ska jag nu byta ut mina älskade krispiga potatisskivor mot kiwi.. vindruvor.. plommon.. ja det som ser smarrigt ut när jag besöker fruktdiskarna här omkring.  : )

Imorn ska jag nog ta Bettan ut till R-ön och hälsa på mamma.. lillsyrran med familj.. och storsyrran med familj. Det ska bli mellan 30-40 centimeter snö under natten så det blir skoj att se hur bilen ser ut när jag vaknat och ska väcka henne ur sin dvala.  : )

Nu till den märkliga drömmen jag hade natten till igår. Håll i er nu.. skärp era sinnen.. tolka fritt.. tolka friskt.. för jag behöver all hjälp jag kan få med att tyda den.  : )



"Jag befinner mig i det radhus jag växte upp i.. hela huset och dess innehåll ser likadant som när jag bodde där.. jag är runt 17 år.. bor i sovrummet bredvid hallen på nedervåningen.. när jag går in i rummet känner jag att någonting inte står rätt till.. under sängen har en spricka uppstått.. den blir snabbt ett hål runt en meter i diameter.. ett väldigt gap rakt ner i underjorden.. det är varmt.. som ett vulkanhål.. lava och magma bubblar där i när jag skrämt tittar ner.. det lyser starkt orange runt kanterna som pulserar och allt stiger uppåt.. jag får panik.. hur kan det vara ett stort hål ner till jordens mitt under min säng.. jag försöker hitta något att lägga över hålet.. det börjar brinna i sängkläderna.. i tapeten på väggen.. jag lyckas släcka med hjälp av en filt.. jag går fort ut ur rummet.. vill ringa mamma och pappa men får inte tag i dom.. går tillbaka till rummet där hålet blir mer agressivt och nu börjar lava stiga upp mot mig.. jag får panik.. ställer sängen ovan avgrunden som om det kan få hålet med eldväggar lugnt igen.. springer till ytterdörren för att skrika på hjälp men det kommer inget ljud ur min mun.. jag skriker igen.. högre.. starkare.. men inget hörs.. jag fäktar med armarna för att någon granne ska se mig.. ingen ser eller hör trots att de är ute på sina tomter mitt över.. jag går fort tillbaka till rummet.. nu har textil.. sängen och väggarna fattat eld med små eldtungor.. det är inget inferno men elden finns dock ändå där.. jag får tag i en pulversläckare jag börjar spraya på elden.. men flaskan är nästan tom så det tar slut rätt fort.. tur så släcktes elden av det som fanns kvar i den.. hela tiden finns en stress inom mig över hela situationen som känns overklig.. jag vet inte hur jags ka få hålet att försvinna.. ingen hör mig.. ingen ser min kamp mot detta stora djupa eldhål som räcker ner till jordens mitt.. faller jag ner i det överlever jag inte så det gäller att inte stå för nära.. total hopplöshet och hjälplöshet har ett hårt grepp om mina sinnen.. sen vaknar jag och fattar ingenting."

Kan du tyda något ur detta skulle det vara kul att höra vad du tänker. NU är det så att jag inte bryr mig så mycket så här en dag senare.. men igår var jag lite disträ i skallen för jag kunde inte för mitt liv komma på vad tusan jag drömt natten som gick.  : )

Hoppas ni får en kanonhelg med det ni hittar på. Massor och många kramar till er alla.

// Christine



Kommentarer
Postat av: Elvira

jag tror att drömmen vill berätta att det är dags att träffa lilla mig igen :D Fri tolkning (a) <3<3

2010-02-20 @ 15:02:29
Postat av: Christine

Ha ha... ja så är det förmodligen. : P

Men du.. kan vi inte kika på en helg då du kan komma upp till mig?

Jag är ledig ojämna helger som denna vecka.

Jag lär nog åka ner till Gbg när det blir varmare och om jag får med mig någon vän här ifrån.. och då MÅSTE vi ses du och jag. : )

Hoppas lilla T har haft det fint i Zebraland med mamma och A och att du haft en fin helg så här långt.

Många och varma kramar från mig. : )

2010-02-20 @ 22:44:48
Postat av: Elvira

Jo, det borde ju absolut finnas en helg som passar oss båda:D

Jag hoppas också att T och mamma har haft det bra där nere.. Och jag skulle gärna sett deras miner när de ser all snö har nere i gbg när de kommer hem imorgon.. Hahaha, skadeglad som man är(a) Det är en halvmeter snö här nere nu, heeemskt!! Ge mig vår! Jag har ju inte ens någon jacka, får gå omkring i tjocka tröjor, inte bra:P Skulle behöva en värmande kram från dig;)

Ha det bäääst där uppe bland alla 08:or ;) Kraaam<3

2010-02-21 @ 00:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0