Solig och grann dag på ön idag

Tisdag till Torsdag..


Tisdag och Onsdag var jobb jobb och ännu mera jobb.  : )

Jag fick en rejäl dos självkänsla av en dam jag pratade med strax innan jag skulle gå hem för dagen.. när hon sa att jag var otroligt trevlig och rar och att hon önskade att fler var som mig.

Jag log ända upp mot öronen båda och tackade så hjärtligt för det snälla hon just sagt. Guuuu vad jag mådde bra efter att hon gått sin väg. Ja inte för att hon gick utan för det hon sa.. inte varje dag man får såna komplimanger.. mådde gott resten av den dagen.. och det i massor.  : )

På torsdan åkte jag först hem till min biopappa för att hälsa på honom efter hans sjukhusvistelse. Stackarn.. är det inte det ena så är det det andra.

Jag sa till honom att om jag vann några miljoner.. skulle jag köpa mig ett hus.. med extra rum. Så kund ehan flytta in där och att jag tog hand om honom. I alla fall hade uppsikt över honom. Och så skulle jag ha någon att prata med på kvällarna.  : )

Jag nämnde detta för min mor idag när jag efter pappabesöket körde ut till ön.. och sa att jag ska ha även ett rum för henne.. så kan jag hålla koll på henne med. Tror det skulle vara riktigt skoj att dela tak med dom två. Och oj vad mycket god mat och prat vi skulle få njuta av.. alla tre.  : )

Dagen ute på ön var himla go för solen sken.. lille V var hemma hos mamma idag då han inte var helt kry.. sen efter att mamma och jag mumsat i oss varsin semla med kaffe till.. satte vi V i hans pulka och gick iväg mot dagiset de nu börjat gå till.

Vi hämtade ut M och flyttade över V till vagnen så han fick en chans att vila mer ordentligt än i sin pulka. M fick ta plats i pulkan och sedan gick vi hem till pojkarnas hus där deras far och farfar fixade och donade.

Mera kaffe åt folket och gröt åt de små. Efter en kort stund kom deras mamma hem.. min lillsyrra så vi hann säga hej till varandra. Sen gick mamma och jag tillbaka hem till henne.. lagade spagetti och köttfärsås och efter det körde jag ner till färjan för att komma över till fastlandet igen.

Klockan åtta ikväll på kanal 6 var det säsongstart av Vampire Diaries som jag tyckte hade ett strålande öppningsavsnitt och även det följande avsnittet.. de visade ett och två ikväll.. var lika bra det. Det är något visst med dessa vampyrserier som visas nu och då. Vet inte vad det är men riktigt bra var kvällens delar och detta kommer jag följa med spänning.  : )

Nedan är bilder från torsdagen och på väg ut till ön.. på ön..och på väg hem från ön.

De sista tre fotografierna är ganska häftiga.. om jag får säga det själv. De är resultatet av.. eller det ska jag nog inte säga för då lär jag bli tagen i örat av mamma. :  )

Ni kan av bilderna se att dagen i V-holm var riktigt solig och grann.. och jag ser fram mot nästa ljusa underbart välsittande dag kommer till oss igen.  : )


V-holm hamn


V-holms hamn


V-holms hamn


Solöga har just lagt ut


V-holms hamn


R-ön och precis till vänster om det svarta huset på toppen.. bor mamma


V-holms hamn


V-holms hamn


V-holms hamn


V-holms hamn


Detalj på bilfärjan


Bilfärjans för


Häftiga isflak flöt omkring


Isflaken bildar Lotusformade blickfång


Relingens blåa och det svarta nedanför


Utsikten från mammas köksfönster


Snart fylls tunnorna med istappar som smält


Trött V lades bak och fram för bästa vila


Koppar för liten och stor


M är väldigt glad i ficklampslysrörmojjängen


Väntar i färjekön på att bilfärjan ska lägga till


Hänvisningsskylten är tydlig att följa


Mystiskt foto nr 1


Mystiskt foto nr 2


Mystiskt foto nr 3


Nu ska jag strax borsta tänderna och sedan släcka för kvällen. Imorn jobbar jag 10 -19.. sen blir det nog en lugn kväll hemma. På lördag jobbar jag igen men fram till 17. Efter det är det raka spåret hem och möta upp min vän K vid pendeltåget. Åka bort till vedugnspizzan och köpa hem två Italienska degplattor.

Senare på kvällen ska vi ta oss in till stan för att se hennes man med band spela på Broder Tuck. Dit kommer också min vän P. Kvällen får inte bli värst sen för jag ska jobba på söndag igen.. 11- 17. Ännu mer jobb på måndag och först på tisdag kan jag göra precis vad jag vill för då är jag ledig från jobbet. :  )

Jag ska i alla fall den dagen åka ut till Tyresö för att köpa en ny vänsterlykta till bilen då den som nu sitter i är trasigt glas på. Min biopappa hittade en på nätet för 500 kr istället för att köpa i butiken för runt 1 300 kr.. vilket är toppen. Snäll biopappa jag har.  : )

Passar på att önska er en trevlig helg för jag är kanske för seg i knoppen för att göra det sen. Kör försiktigt främst på snötäckta vägar och klä er varmt när ni är ute och går. Ta hand om varandra och glöm inte säga till era nära och kära på söndag.. att ni håller dom så kär.  : )

Massor och många av hjärtligt värmande kramar till er alla.  // Christine


Kommentarer
Postat av: a-s

Härliga bilder från ett vintrigt Stockholm.

Släkten din ser ut att bo fint därute..

Må så gott och hoppas det går bra med nya jobbet.

A-S Norling

2010-02-12 @ 18:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0