Vindnypna kinder och äppelpaj

Lördag..


Idag har jag varit ut på ön och haft det härligt gott i kylan och framför den öppen spis hos lillsyrran.  : )

Det är skönt och gott med vintern.. friskt biter vinden i kinderna och hjärtat klappar för all snö då det tydligen var 24 år sen sist vi hade lika mycket vitt dun omkring oss.

Trots detta ser jag nu fram mot våren och när gångvägar och gator ligger åter fria från snö och is.. när grus och sten knastrar under sulorna där vi går fram.. när fåglars sång åter kan höras i skog och park.. när vi kan gå med blott en stickad tröja och mer lätta skor.. åååå vad jag längtar efter ljuset och värmen.  : )



En fin dag på Marstrand jag kommer bära med mig i minnet.


Tittar just nu på Melodifestivalen med ett öga och har tittat med det andra ögat på de bilder och filmer jag tagit idag. Imorn har jag ingen plan än så länge.. men antingen blir det pyssel och fixande här hemma.. eller om solen skiner lär jag nog gå ut en sväng och plåta omgivningarna eller om jag åker iväg till en närliggande stad.. det visar sig.  : )


M provar sin mammas vintermössa.


M med halva munnen full av vindruvor.


V leker hinderbana med soffan och lilla E busar med.


Suddig och nyfiken V vill gärna vara med när kameran åker fram.


V tar en till vindruva.. och M har också testat kiwi och plommon.


Stora E.. lilla E och storsyrran H på väg hem från lillsyrran och äppelpajen hon bakade idag.


V-holmsvägen på väg hem från ön.


M-by passerar jag strax och vinden får snön att dansa på vägen.


Nu ska jag ta mig något att dricka då strupem känns torr.. kanske hittar jag något tuggbart i frysen.. som Mangosorbet.. innan det om ett litet tag är dags att sova för natten.

Hoppas ni haft en fin dag trots vindarna och all snö. Sov gott när det blir dags för det och hoppas ni får en fin avslutning på helgen imorn.

// Kram Christine 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0