Andra och tredje dagen av 2010

Lördag och Söndag..

På lördan åkte jag och köpte mig en stoooor målarduk.. 1x1 meter.. jag snart ska börja bearbeta så fort färgflaskorna kommer in i affären igen. Ska bli skönt att få ur mig lite av de tankar och funderingar som just nu snurrar uppe i huvudet mitt.

Och med alla nya intryck och berättelser som ideligen tillkommer från olika håll.. så lär det bli ett mer kaosaktigt utryck i målningen.. ett kladd kludd utan slut.  : )

Färgerna den kommer vara i är i grunden svart.. sen blir det mycket nyanser i blått.. grönt.. turkost.. och små vita detaljer. De färger jag känner mig mest hemma med just nu.  : )




 

På söndan hämtade jag upp en vän.. fortsatte in till Söder.. pakerade bilen på Åsögatan.. gick Götgatan norrut.. vek av mot Mossebacke torg.. sen vidare ut på Stadsgårdsleden.. ner förbi Slussen.. fortsatte mot Gamla stan.. in på Västerlånggatan.. tog en kaffe på Strandbergs Café.. ok Java men inte mer än så.. klädde på oss mössa och vantar igen.. gick V-långgatan mot city.. tittade på ett par stövlar jag sett där förra helgen vi var där.. svindyra 2 495kr.. nej tack sa plånboken och förståndet.. tillbaka mot Slussen.. Götgatan söderut och över pucken.. in och värmde oss i affärer med trevliga skyltfönster.. målet var Åsögatan där bilen stod och väntade på oss.

Väl i bilen sattes fläktvärmen på max igen.. rumpvärmen börjar sakta göra sig tillkänna.. tillbaka mot norrort och ett stopp vid Solna Centrum.. kilar upp till skoaffärerna som ligger en trappa ovan.. Din Sko.. ECCO.. Scorett och en till affär som jag inte kommer ihåg namnet på.. hittar en varmfodrad stövel som sitter som en smäck.. högt skaft.. bred och skön i fram.. plats för en varm socka eller yllesula.. priset 1/5 av vad den andra stöveln i stan kostar.. kruxet med denna är att den är i syntet och inte i skinn.. men är syntet en nackdel i dagens blöta och kalla klimat..?

Då det är 14 dagars öppet köp och efter att ha provgått stövlarna i affären.. slår jag till och tar med dom hem.. provar dom hemma.. sitter fortfarande skönt.. de töjer sig ju inte med detta fuskmaterial men det behövs inte heller då den sitter skönt som den nu är.. syntetet borde vara bra mot snön som smälter på skorna och sedan fryser till is.. de gamla jag har nu är inte helt hundra att gå ute med.. konstigt att jag inte förfrusit tårna ännu även om de inte är helt kass.. bara nästan.  : )

Åt efter stövelköpet en vedugnspizza på min favoritvedugnspizzeria.. min vän och jag mumsar i oss av det goda som bagarna serverade oss.. småpratar efteråt för att maten ska hinna lägga sig innan vi går ut i kylan igen.. DÅ.. kommer det in en person som har beställt pizza för avhämtning.. åååå neeeej.. inte den personen av alla människor som skulle kunna gå in och hämta sin pizza hos dom.. jag vet om att jag kan stöta på denna person förr eller senare då personen i fråga numera inte bor så långt från mig.. men jag hade hoppats att det aldrig skulle ske.. fy fasiken vad förbannad jag börja känna mig.. hade god lust att gå fram till personen i fråga och säga vad jag tycker och tänker om den.

Det personen har gjort är under all jäkla kritik och samma person som jag omnämnt i bloggen för några månader sen.. detta är en människa av den värsta sorten som går att finna.. aarrrggghhhh.. lugn nu lilla jag.. skit i personen för jag kan ändå inte göra något åt det nu.. eller kanske någonsin.. och då jag sitter med näsan mot kassan hoppas jag bara att personen inte ska råka se åt mitt håll.. för vad tusan ska jag säga då.. visst kan jag säga Hej om den andra säger så först.. men helst har jag lust att bara be den fara och flyga och aldrig visa sig här i stan mer.

Tur som en tok är personens hämtpizza klar.. den betalas och sedan går personen ut ur pizzerian och jag kan äntligen pusta ut.. visst var jag lite uppsnurrad av förvåningen att se personen där.. men sedan lade sig allt och jag kunde avsluta middagen med min vän.. efter vi gjort rätt för oss i kassan skjutsade jag hem vännen.. därefter körde jag den korta sträckan hem till mig och den sköna värme som väntade där. :  )

Snart.. vid klockan nio.. är det iaf ett par filmer som kan vara något att se som börjar då.. imorn ska jag först ringa läkarn och boka tid för mitt knä som behöver fixas till.. sen ska jag gå till ABF och säga hej till dom igen.. därefter är det hårda puckar då min plan är att jag ska ha ett nytt jobb innan januari månad är slut.. därför får jag nu inte ligga på latsidan utan söka.. leta.. finna.. och sedan få ordning på ekonomin igen.. för ska jag åka till Mariestad.. Gotland och göra en lite längre vinterresa nästa vinter blir det en hel del sparande som behövs.. men det är vad jag är mest sugen på nu.. se hur mycket jag kan sätta undan varje månad.. tävla mot mig själv.. med mig själv.. en uppfriskande tanke.  : )

Hej och hå // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0