Om 24 timmar är det helg

Tisdag Onsdag Torsdag..


Jobba.. jobba.. jobba..  : )

Nu går vardagarna mest ut på att jobba.. äta.. sova och jobba lite till. Men det är bara skönt. Att ha en arbetsplats att gå till med trevliga kollegor som man återigen kan känna samhörighet och god laganda med. Mycket behagligt läget just nu är.. eller känns.. man kan nog säga både och.  : )

Det lär bli mindre med skrivande framöver då jag inte har orken att sätta mig ner och berätta om vad jag gjort eller drömmer om just nu. Energin läggs på timmarna då jag jobbar.. för när jag gör det ger jag 100 % och mer än så.. och då blir det väldigt lite över när dagen är slut. 

Idag missade jag min styvpappas påringning när jag satt i bilen och var på väg till jobbet. Jag hade just kört förbi honom på Essingeleden utan att ha lagt någon notis om vare sig honom eller hans bil. Hans kärra är relativt ny och därför har jag inte lärt mig hans REG-nummer och därför blir hans fordon lika anonymt som resten av alla fordon på vägarna där jag far fram. Men nästa gång jag ger mig ut och åker.. som tex imorgon.. ska jag hålla ögonen mer öppna efter bilar vars förare jag kanske känner. : )





Idag fick jag höra att min gode vän P har slagit till på en lägenhet han tittat på i söndags.. och nu är lycklig ägare av. Det gick ju väldans snabbt att bli av med 1,5 miljon bara så där. Tänk.. det är ju massor av pengar och ingenting man som vanlig arbetare någonsin kommer hinna betala tillbaka innan man lägger näsan i vädret och andas ut en sista gång. Bara byta pengar med varandra.. byta bostad med varandra.. bytt är bytt och kommer aldrig igen.. eller hur var det nu det var.  : )

Igår tvättade jag bort det som behövdes vaskas rent.. dammsög av hela alltet.. diskade och höll på innan A-M kom förbi och fikade. Snäll som hon var hade hon köpt med sig fikabröd som vi smaskade i oss innan vi tog bilen en bit och gick sedan in till stan och sen hemåt till bilen igen. Det var lite ruggigt ute igår och framför allt slirigt att gå. Isvägar och modd gjorde att man behövde hålla tungan rätt i mun.. annars hade man kanske bitit av den.

Nu på torsdagskvällen ska jag bara ha det lugnt och skönt här hemma. Fundera ut lite inredningsförslag jag kan tipsa P om när han fått nycklarna och ska piffa till sitt nya hem som han vill ha det. I helgen lär jag åka ut till ön på lördan och sedan gå på bio med A-M på söndan. Därefter börjar jag jobba stenhårt på den plats jag egentligen ska vara på. Den här veckan har jag varit på ett annat lite lugnare ställe och lärts upp i allt det nytt jag behöver lära mig. Ska bli kul att hälsa på mina kollegor jag kommer jobba med där. De jag lärt känns här där jag varit nu har varit supergulliga allihop. Synd man inte kommer se dom så mycket mer efter helgen. Fast det förstås.. jag kan ju alltid åka dit och hälsa på när jag är ledig och fri.  : )

Hoppas ni haft en trevlig vecka så här långt. Massor och många av kramar till er alla.  // Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0