Ut till ön.. Filmtajm och dumma magbaciller

Fredag - Tisdag..


I fredags jobbade jag hela långa dagen och åt en smarrig laxlunch med min kollega och vän K.

På lördag åkte jag ut till ön och hälsade på familjen där. Drack kaffe och åt bullar hemma hos mor och R. Efter det gick vi över till lillsyrran med familj och höll våra tummar för att lille Vs bacillusker från häromdagen skulle vara puts väck.

Lillsyrran käde sig hängig och låg på övervåningen för att vila.. nere var vi andra och fikade lite till och busade med de vilda tvillingarna. Barnens farfar var också där så många armar hade de att dra i och många att prata oförståeligt med. De är för söta de där små gossarna.  : )





På söndan tog jag en lång och skön slömorgon innan AM kom hit och vi åkte vidare till Filmstaden Råsunda för att hämta ut de biljetter vi lagt undan. Vi skulle se Sherlock Holmes och den var verkligen kanon. Fem tummar upp. : )

Tiden mellan vi hämtat ut plåtarna och att filmen skulle börja visas satte vi oss på ett mysigt filmfik i en byggnad intill. Där var det gammaldags inredning och inramade fotografier över gamla skådisar. Många på Greta Garbo och man kunde köpa kopior över gamla filmaffischer på filmer som visats från gamla dar tillbaka.

Vi beställde varsin våffla med grädde och sylt till och varsin varm kopp te. Både AM och jag var lite krassliga i våra halsar så då fick kaffekoppen ge vika för detta varma välgörande goda.  : )





Natten till måndag hade bacillusker intagit min kropp och detta ledde då till ett ofrivilligt jojjande mellan sängen och badrummet. Efter ett tredje besök tog det slut och jag låg sen i sängen hela dan. Snacka om bortkastad tid och jag gillar verkligen inte känslan av att bara ligga där som en hjälplös säck halvmöglig potatis. Så dumt.. så tråkigt.. så onödigt irriterande orättvist.

Nu i skrivandets stund på tisdag något sena förmiddag känner jag mig mycket bättre. Näsan är i och för sig fortfarande Däbbd men om jag jämför med hur det var igår så är detta som en dans på rosor att hantera.  : )

Jag grämer mig en aning för igår då det var första dagen på det ställe jag egentligen ska vara på. Förra veckan var jag ju på ett annat för att ha en mindre hektisk miljö att lära mig allt nytt i. Så det kändes lite pinsamt när jag igår morse behövde ringa min nya chef och sjukskriva mig.. och senare på eftermiddan säga att jag stannar hemma även idag. Men bättre vara hemma idag än att chansa och gå till jobbet och kanske föra bacillerna vidare till de nya kollegorna. För vad skulle det ge för första intryck.  : )

Hädanefter stannar jag hemma eller i alla fall inte går hem till folk som nyss varit dåliga i magen. För blir det så här som det nu blev.. då är det bättre att hålla sig borta och se fram mot nästa tillfälle att ses på.. även om det kan dröja två veckor.  : )

 Imorgon.. onsdag.. ska det bli ett tusan till väder över hela landet. Snöoväder.. storm.. och dålig sikt. Sååå.. åk tidigare än ni annars gör på morgnen så ni kan köra i lugn och ro i röran.. och klä er varmt. Tanka bilarna om ni blir stående i långa köer och håll händerna på klockan två och tio.  : )

Många varma.. dock ej febriga.. kramar från mig.  // Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0