De kallar mig Chris

Onsdag till Söndag..


Ja nu har jag halkat efter med skrivandet igen.  : )

På onsdag var det första jobbdagen i butiken i SKHLM där jag nu ska jobba framöver. Efter magtjaffset i måndags var jag rejält taggad att sätta fart men kände mig fortfarande lite fladdrig i magen trots att jag nu frisknat till och vilat upp mig dagen innan.

Första dagen med nya kollegor och en ny arbetsmiljö påverkar mig på ett konstigt sätt numera. Jag blir orolig.. ojjig.. nojjig och gud vet allt. Jag kan få nästan lite av panikångest över vad det nu är jag gett mig in i. Vad detta nya kommer innebära.. fungera.. kännas och vara. Men ojjandet och ångesten är helt obefogad då allt känns bättre för var dag som nu passerat där. : )

Då vi är två Christine där på jobbet.. fast den andra stavar med K.. kallas jag numera med mitt medgivande Chris. Detta för att inte båda skall komma springandes när namnet uttalas av en kollega. Men då jag jobbar i SKHLMs galleria passar bara namnet fint i denna mångkulturella miljö.  : )





Så onsdagen var helt ny men kändes ok om än lite läskigt främmande och sånt larv. Torsdagen gjorde mig mer varm i kläderna och jag börjar lära mig mer och mer om allt nytt jag måste sätta mig in i. Fredagen öppnade jag stället helt allena och efter lite letande och pillrande med datorerna fick jag igång cirkusen innan de andra kollegorna kom dit.

På fredag innan jag gick hem fick jag med mig info om assistenternas antal timmar de ska jobba. Jag fick frågan om jag ville vara administrativt ansvarig där och fixa med scheman till en början. Sen blir det nog mer fakturering och annat att sätta tänderna i vad det lider.  : )





På lördag hämtade jag upp A-M för en vidare färd in till Djurgården och Liljevalchs Vårutställning de nu har öppnat upp dörrarna för. Där fanns en himla massa konst av både fina mått och de mer svårförståeliga verk som ofta finns med. Efter vi gått runt bland alla rummen tog vi bilen till Solna Centrum där vi satte oss på ett fik och jag fick min första Semla för i år. Den var gigantiskt stor och smakade himmelskt gott. Guuuu vad jag har saknat dessa små temlor som Ture Sventon kallade dom för. Det kommer absolut slinka ner minst en till innan semelsäsongen lider mot sitt slut.  : )

Efter att A-M och jag fikat klart körde jag hem henne och fortsatte sedan in till Åhlens City. Där sprang jag in till deras skoavdelning för att se om de hade kvar dessa sköna svarta textilskor jag köpte ett par av nere i Göteborg när jag jobbade på deras affär i Nordstan. Tur som en tok hade de kvar ett par i min storlek varpå jag slog till då de både är sköna att gå i och kostar bara 249 kr.





Efter skoköpet åkte jag vidare till Globen och plockade upp min vän P för en vidare färd mot Heron City där vi skulle se den nya filmen DAYBREAKERS.. dne om vampyrer som via ett virus har tagit över hela Jorden. Visst var den effektfull men jag kan tyvärr bara ge den 2 av 5 möjliga biostolar i betyg. Innan vi såg filmen hade vi tid över och gick och satte oss på en bra Indisk restaurang i närheten. Riktigt god mat och trevlig personal. Som tur var hade vi ställt bilen i Herons bilgarage och gick till restaurangen och tillbaka. Så mycket som jag stoppade i mig var det skönt och uppfriskande med en rask promenad innan vi bänkade våra ändalykter för filmtajm i 1,38 timmar framöver.  : )

På söndan hämtade jag upp min vän S vid Gullis innan vi körde den korta sträckan till Ps port och sedan vidare upp till Västerås där vi skulle titta på soffa åt P. Han hittade en rätt snabbt vilket var tur för just när han sagt detta till en av de trevliga säljarna de har där.. hörde vi att det var det sista exet av just den soffan. Hade vi varit 5 minuter senare hade han gått miste om den vilket skulle vara synd för dne var både snygg och prisvärd.  : )





Efter soffbeställningen var gjord körde vi bort till Max som låg några stenkasst bort för en sen lunch. Efter vi gottat i oss av skräpmaten valde vi att köra in till sjäva Centrum för att se hur det ser ut där. Vi svängde lite hit och dit på måfå och körde förbi ett fik som såg himla trevligt ut. Öppet till 22 hade de också vilket gjorde att vi parkerade bilen och tog en mindre sväng runt där i stan innan vi beställde varsin kaffe. Gott och välgörande innan vi vände kosan hem igen.  : )

Först släppte jag av S hemma hos henne och sen blev det P som fick skjuts ända fram till porten. Gasade därefter hemåt och skyndade upp till mitt lilla hem för att hämta veckans tvätt och sedan ner till tvättstugan och de tomma maskinerna som där i väntade. Snurr snurr och sedan upp till lägenheten igen. Hängde snabbt det lilla som nu var rent och därefter plockade jag fram underlagen för det schema jag skulle plita ihop.

Nu två timmar senare är allt klart och jag kan slappa bort resten av kvällen. Ska koka mig ett par ägg och göra mig en kopp te tror jag. Ska försöka lägga mig i tid ikväll för imorn ska jag upp vid sju. Sover onödigt ojämnt och då grannarna inte har något vett längre mot hur tyst och skönt det tidigare varit här.. så lär jag vakna redan vid halv sju av barnskrik eller att tanten bredvid bankar i diskbänken så det bullrar rakt in i kudden min. Vid såna tillfällen önskade jag mig en kappsäck full med pengar.. för då skulle jag köpa mig en liten liten stuga där jag bara kunde vara och lyssna på tystnaden morgon och kväll.  : )

Hoppas ni haft en fin helg med det ni hittat på. Min helg har gått ruskans fort förbi men då jag gjort så många roliga saker är det nog värt att det om blott någr timmar är en ny arbetsvecka igen.  : )

Kram och på återhörande  // Christine 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0