Mera Gotland

Torsdag.. Fredag.. Lördag


På torsdan kom storsyrran med döttrarna E och E ner till ön.. men samtidigt som deras färja lade till i hamnen.. kom lilla T och jag upp till Visby för vår rundvandring.. fika och shopping vi skulle ha där.

Vi njöt av vädret och de svala brisarna från havet. Lilla T slog till på den silverring hon tidigare sett och den är verkligen fin. Vi gick ner och åt glass vid 100 glassar tog en fika på SKafferiet där vi också träffade en av min lillsyrra Cs vänner.. D.. jobbar under sommaren.



EFter stan mötte vi upp C och mamma B vid en pizzeriabod vid havet i Sandhamn.. strand på Gotlands västra sida. Det var mycket pizza för pengarna för den var tokgod.. och vi mumsade i oss varsin på en bänk alldeles intill en liten höjd vid vattnet med krokiga småväxta tallar bakom vår rygg.. en magisk afton.  : )

Vi kom hem rätt sent till huset så syrran och töserna hade redan gått och lagt sig.. så lilla T och jag tog det vi behövde från stora huset och trpiiade sedan ut till lilla för att sova.. vilket inte var möjligt i början av natten för vi kom igång och sjöng varannan-damernas-sång med blinka lilla stjärna som grund och även Bä bä vita lamm. Vi somnade med ett riktigt gapflabb som det sista vi gjorde den dagen.  : )



På fredan körde jag och lilla T upp tidigti i ottan till Visby flygplats där hon skulle ta planet hem till Göteborg igen. Incheckningen gick bra och jag fick följa med in i vänthallen för att kunna hålla sällskap fram tills resenärerna skulle blippa av sina biljetter och gå ut genom dörren ut till det väntande flygplanet. Turen uppe bland molnen skulle ta 1 timme.. så det var i stort sett bara upp i luften.. sväva där för ett litet tag.. och sen gasa ner till målet.. Säve airport in Gothenburg City.  : )



När jag kommit tillbaka till huset igen på södra Gotland.. var framme i stort sett samtidigt som lilla T var framme i Götet igen.. rätt kul att det tar lika lång tid för oss att komma fram.. möttes jag av tre lintottar på tomten.. H stora E och lilla E.

Efter frukost stack vi iväg till Hoburgsgubben där vi gick en stund på den långa stenstranden innan vi tog den branta stigen upp på toppen och sedan över kullarna bort till glassbaren som finns där.. mums.  : )

Efter glassen körde vi vidare till Holmhällar där det var rätt tomt på folk trots att det var smällvarmt och soligt väder idag. Detta gjorde oss absolut ingenting då vi syrror föredrar lugn och ro istället för att ligga som sillar vid Tofta och glo på folk som går förbi.  : )

Då värmen stekte fläsket rätt så ordentligt så hade jag inget val.. jag gick bitvis ut i vattnet tills det inte fanns någon återvändo kvar.. det var bara att plumsa i.. iiiiiiiiiiii.. till en början.. menar de första sekunderna.. men sne blev jag till ett blötdjur och ville aldrig kliva upp igen.  : )

Ungarna och jag sprang en bit bort på stranden.. vände tillbaka igen .. gjorde en högerblinkers.. och sen rakt ut i havet.. plums.. eller Splash som lille V och M nog hade sagt.  . )



Det blev en superdag på stranden och när vi hade fått ordentligt med sol vind och hav begav vi oss hem till stugan igen och grillade smarrigt kött på grillen och satt och mös tillsammans innan sägarna pockade på vår uppmärksamhet.. zzzzzzzzzzzz.  : )

LÖrdagen bjöd på regn och blixtar så det stod härliga till. Ungarna trodde de skulle dö.. syrran blev stressig pga detta men kunde ju inget göra för det är det bara gudarna som kan. Elen gick och var väck mellan 16 till någon gång efter midnatt. Vi åt snacks.. drack läsk och Smirnoff Ice.. ställde oss i regnet för att försöka grilla ngt så vi fick något i magarna våra. Vi fick fjutt på grillen.. jäääässs tänkte vi.. men sen öppna sig himlen och det enda vi kunde göra var att försöka rädda kolen och elden.

Syrran sprang ut i boden.. hämtade en stor grön pressening.. vi knöt fast ena änden i ett träd.. jag klättrra upp i ett annat träd som nu var snorhalt av allt regn.. men jag fick till en knut ändå.. vi satte fast ett rep och drog ut dne tredje änden bort till huset och sedan flyttade vi snabbt grillen under presenningen och där stod vi som två genomblöta kattungar.. den ena.. H.. svor förbannat - jag är INGEN vildmarksmänniska.. jag klarar inte av sånt här!!!! (morr morr gnissel vrål)

Jag peppade syrran att det är hon visst det om hon bara försöker.. så när vi sedan stod under presenningen.. grillade vårt kött.. vrålade jag bara rätt ut.. - Fy faen vad vi är bra.. kvinnor kan visst det.. Jääääääässss... va faen ska vi med grillande karlar till.. vi är ju så jäkla bäst på egen hand.. Ouuuuaaaaaaaaiiii!!!!! osv.  : )

Fortsättning följer ikväll.  : )

// Puss och kram från mig.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0