Första dan avklarad på jobbet - och den var grejjt

Måndag..


Idag var det dags för jobb igen.

Ju fler minuter som lades bakom min rygg.. timmarna snurrade fort förbi i väggklockan ut mot galleriagången.. så kändes det bara mer och mer ok.. nästan skönt att vara där och jobba igen.. märkligt hur det kan ändras så drastiskt.. hur känslorna löper amok ena sekunden och landar skönt på ett kronblad på en lilja med doft som letar sig upp i näsborren.. som sakta börjar fladdra av välbehag.

Indiskt till lunch.. trevliga kollegor att tjöta med.. prata om ditten och datten mellan kunderna.. och vilka kunder vi hade sen då.. högsta betyg och de bästa man kan önska sig som säljare. 

Jag var på ett skämtsamt humör.. vet inte var alla glädje och pirr kom ifrån.. men kunderna skrattade och såg mer än nöjda ut med min service gentemot dom. Ja.. idag var verkligen en dag jag hoppas att det kommer komma fler av.  : )

På vägen hem i bilen hörde jag plötsligt i högtalarna.. på Sveriges Radio P3.. Petter och Veronicas nya singel. Den fångade mig.. jag tänkte på folk jag känner runt omkring.. och kom då på att det är nog mer så här det går till i samhället idag än det kanske gjort innan. Den moderna människan söker trygghet i det gamla redan beprövade.. detta är bara en form av trygghet.. och många fler sätt finns att finna.




Petter - Längesen
http://www.youtube.com/watch?v=v8ZOPqu6tPY&feature=related


Jag letade upp Petter på Youtube.. halkade sedan in på fler låtar av Veronica.. och fann denna härligt gungande sköna sång. Hon är helt otrolig på att komma på texter.. om hon gör det helt på egen hand eller får hjälp av någon annan gör det samma.. för det är oavsett detta så attans bra.

Av någon anledning kände jag igen mig i det hon sjunger i denna låt.. om det är bra.. eller inte.. överlåter jag till någon annan att avgöra.  : )
 




Veronica Maggio - Nöjd?
http://www.youtube.com/watch?v=PbA1mzPBmXo&feature=channel


För en liten stund sen har jag haft mina små fossingar i ett välgörande fotbad.. ätit en supersmarrig middag.. och ska nu bara softa fram tills det är dags att natta mig själv.

Kram på er alla.. stora som små.. Christine






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0