Ledig.. sol.. blå himmel.. och goa pojkar två

Måndag till Torsdag..


På måndan jobbade jag.. tisdan var det likadant.. och på onsdan var det jobbplikt igen. Men idag torsdag var jag härligt ledig och for ut till ön.. njöt av solen.. den blå himlen.. midsommarblomster.. smörblom.. prästkragar.. tvillingarnas upptåg och charm.. och avrundade med mammas goda hand vid spisen.  : )



Liam O´Connor


Jag har ju babblat på om bandet jag "snubblat" över på nätet och som jag inte kan få nog av. De har ju (tyvärr) det sämre välklingande namnet Selvmord.. måste nästan maila dom och fråga varför de valt det namnet.. när man kan kalla sig vad som helst. Folk kan ju börja tro man är deprimerad eller självmordsbenägen som lyssnar på en grupp med det namnet.. men så är det inte alls.. jag är ju hur glad som helst och tror killarna i bandet är minst lika glada de med.  : ) 

Låtarna är inte heller deppiga utan de innehåller väl vad de flesta rapp.. rocklåtar brukar handla om.. livet.. vardagen.. tjejer.. killar.. och samlivet dom emellan.

Idag fann jag det efterlängtade paketet från CDON.com jag beställt här om dagen. Jag hann knappt låsa dörren bakom min rygg innan jag rev upp den igenklistrade fliken och drog fram innehållet. Aaaaaahhhhh.. skivan med Selvmord fanns nu i min hand.. här ska spelas som bara den.. fast bara inom ramarna för hur man får spela i en lägenhet med grannar tätt intill förstås.

Alltså.. lagom hög volym och bara fram till klockan 21.. sen blir det till att dra ner volymen och dansa mindre yvigt med armar och ben.. men det ska jag nog klara av.. hoppas jag.  : )



L.O.C  (Liam O´Connor)


Jag Googlade runt igår kväll på Youtube och sen Googles bildarkiv. Jag upptäckte att denne Liam.. en av killarna i Selvmord och med den mörka och väldigt trevliga rösten.. har varit solosångare i ett annat band tidigare.. vet ej om det bandet fortfarande rullar eller om han helt bytt över till gruppen Selvmord numera. Men.. tidigare gick han under artistnamnet L.O.C.. lite mer renodlad rapp än denna synth/ rapp/ rock-stil killarna spelar.

Tyvärr.. måste jag säga är det ganska mycket karlslokstexter som han sjunger i L.O.C.. vilket jag inte finner någon underhållning i. MEN.. som han sjunger nu är det toppen.. bra.. bäst.. så han blir förlåten för sin tid som tidigare mansgris-sångare.  : )

Nu ska jag göra mig en kopp kaffe.. eller saft eller liknande.. känner att jag är sugen på något att hälla i mig. Jag köpte med mig en stor bit Vattenmelon till pojkarna. De stoppade i sig så det stod härliga till och tror M var den som satte i sig flest bitar. Bara bra att de får i sig vätska när det är så varmt ute.. synd bara det kladdar så mycket om melonbitarna.. för pojkarnas kinder var alldeles röda av all fruktsaft så man trodde de fått feber.  : ) 

Så efter en toppendag ute på ön med underbart väder kommer jag förmodligen somna med ett brett leende på min mun.. för dagar som den här får en att längta efter morgondagen och fler dagar därtill.  : )

Hoppas ni haft en fin vecka så här långt.. vecka numero 24. NU är det bara 4 veckor kvar tills lilla T från Göteborg och jag åker över till ön. Ska bli så himla mysigt.. jag hoppas vi får finväder var dag.. för då lär vi vara ute och fara runt så mycket vi bara orkar och kan.  : )

Var rädda om er.. om varandra.. och glöm inte kolla av kroppen efter fästingar innan ni kryper till sängs. Tänker på er alla.. och ännu lite mer på endel.  : )

// Kram Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0