Vilket hån mot de som vill följa Ordningen

Torsdag..

KATASTROFALT dåligt jäkla rättssystem vi har i det här landet.. under all kritik.. (håll för öronen nu mamma).. Fy faen..!!!!!

"– Jag vill tacka staten, hovrätten, min advokat och alla andra som gjort att jag släppts fri. Och till alla de som trott på mig vill jag också säga tack, säger 23-åringen."

"Många har förstått att jag bara råkade vara på fel plats vid fel tillfälle. Jag gjorde inget avsiktligt mot den gamla damen."

Det här är den värsta jäkla smörja jag hört. Det är sånt skitprat.. sånt jäkla hån i ansiktet mot änklingen.. hans familj.. släkt.. deras vänner.. och alla andra som fasat över att det överhuvudtaget kunde hände på en parkeringsplats i Landskrona tidigare i år.

"– Jag bara hoppade omkring, på personalen och de andra på häktet, när jag fick veta att jag skulle släppas, säger 23-åringen."



Bläääääääää.. för vårt rättssystem med alldeles för många nödutgångar i.


Gör man dumma saker ska man också få reda på det. När man var liten och pallade frukt hos grannen.. busringde på någons dörr.. eller var kaxig mot sina föräldrar.. då fick man sannerligen veta att man gjort fel. Det är ju så här vi lär oss.. man lever efter regler och lagar.. får läran om Rätt och Fel. Varför har dessa Bus inte lärt sig vad alla andra redan vet..?

"– Jag mår dåligt av att det hände. Senast i natt hade jag mardrömmar."

Ja men vem faen har inte det av hur samhället och dess invånare har utvecklats fram till idag. Om nu 23-åringen har svarta drömmar om natten.. vad har då inte änklingen..??

"– Allra roligast var det naturligtvis att få träffa min fru och vår dotter. Jag har ju aldrig varit borta från familjen någon längre tid tidigare, säger 23-åringen."

23-åringen får träffa sin fru och sitt barn igen.. men vem har änklingen nu att komma hem till..??? Hans livspartner är borta för all tid.. bara för att en yngling inte har lärt sig skilja på rätt och fel.. att tygla sitt hetsiga och agressiva temperament.. utan ger sig på två gamla människor.. klipper till den ena och puttar iväg den andra så denna tappar balansen och faller rätt ner i marken. Jag mår bara så illa av hela alltet och känner en djup hopplöshet inför mina medmänniskor.  : (

Undra hur Leif Silbersky kan sova om natten..?

Tänk om det var hans fru.. hans syster.. hans mamma.. hans vän som var den som blev knuffad rätt ner i marken. Frågan är om han skulle ha tagit sig ann fallet då med och undra om han sen skulle skåla i dyr champagne och rumla runt i de pengar han får om han vinner fallet.. och glädjas över att 23-åringen nu kan sitta på en gräsmatta i solen. Det finns många många frågor jag skulle vilja ställa till Leif.. och till 23-åringen.

Nu ska jag göra mat så jag sen har många matlådor fram tills nästa lön. Notan från Bilverkstan gick nämligen på hela 3 900 kr istället för de 2 500 kr jag först räknat med. Det som kostade mer var byte av motorolja och motorfilet.. samt en liten trasig lampa fram.

Jag höll på att ramla baklänges när de sa att oljebytet gick på 1 100 kr.. helt jäkla galet. Jag funderar nu på att sälja bilen och köpa SL-kort istället. Men å andra sidan är det väldans skönt att kunna ta sig var man vill.. när man vill.. så Bettan får stanna kvar.. ett tag till i alla fall.  : )

Hoppas ni haft en kanondag i det fina sommarvädret. 25-graderna har kommit för att stanna om man får tro på vad nyheterna säger. Juni ska bli varmare än vanligt stod det på löpsedlarna idag.. och det är ju kanon.  : )

Håll er borta från Buset.. händer något får man liksom skylla sig själv nu för tiden.

// Kram Christine 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0