Säljutbildning och blåbärsoppa

Tisdag..


Idag blev en lång jobbardag.. från 11 till 21.

På väg till jobbet idag började jag le brett och skratta en smula. Framför mig.. en 5-6 bilar framåt.. i slöfilen (innerfilen) låg en polisbil och puttrade lagligt framåt utan något som helst dåligt samvete för att detta eventuellt skulle påverka andra bilisters framfart.

I snabbfilen (ytterfilen) kom både en och flera bilar dundrande förbi mig i mer än de lagliga 70 km i timmen man får köra på Essingeleden. Då vägen svängde rätt kraftigt åt höger i en låååång kurva såg ännu inte dessa stressade bilister att de snart lär få trampa hårt på bromsen.. annars en blodig böteslapp för fortkörning eller vad det nu kan kallas.


V provar lilla Es mössa.


Jajamänsan.. en efter en av de snabba bilarna började lysa vackert rött om sina bakar då deras akterlyktor flashades upp då förarna bromsar förtvivlat för att inte passera polisbilen eller hamna jämsides med dom.

Himla kul tycker i alla fall jag att det är.. för den här effekten som en ensam polisbil har är så otroligt stor och effektiv. Jag bara ÄLSKAR polisbilars påverkan på trafikanter och deras hastighet när de upptäckt att de har en Lagens Väktare framför sig.  : )

Vid fem var det säljutbildning vilken jag missade halva av då jag behövdes uppe i butiken. Men det jag hann höra var många bra saker och Aha-upplevelser även om man redan visste om dom.. men glömt bort dom på något sätt. Så nu ska det bli ordning och reda och att alla förhoppningsvis börjar jobba på samma sätt.  : )


M tyckte min mobil var helkul att leka med.. ring ring.  : )


Nu ska jag dricka en kopp Blåbärssoppa och ta en macka till. Sen är det dags att sova och imorn kliva upp vid sju. Jobba och kanske gå en sväng på kvällen.. om mitt promenadsällskap inte har annat för sig då.

Hoppas ni fått en bra start på veckan och orkade härda ut denna gråa tisdag. Men var lugn bara gott folk.. våren närmar sig med stora kliv och innan ni fattat det.. ligger ni på en gräsmatta och tittar upp på molnen iklädd bara shorts och tunn tröja.  :  )

// Godnatt sen och kram.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0