Solig start på veckan

Måndag..


Idag vaknade jag upp till ett soligt och fint Stockholm.

Jag testade igår min nya sovmask och den gjorde susen på morgonen. I vanliga fall är det ljust som bara den i rummet om solen är uppe.. men nu när jag drog av mig masken när det var dags att kliva upp.. fick jag en glad överaskning att rummet var ljust utav bara tusan.. men masken hade då stängt ut allt detta. Super duper.

Nu är det bara tillägget med öronproppar för att stänga ut oljud från stökiga nattuglor och morgonpigga baktanter som saknas.  : )



Efter att jag jobbat klart för idag.. och denna arbetsdag blev riktigt trevlig och avklarades snabbt.. kanske just för att den var just trevlig.. nåja.. efter jobbet gick jag en sväng med min vän P.

Som jag nog nämnt innan.. jag är oerhört väderpåverkad och tror många med mig är det. För inte kan väl folk bara få för sig att börja agera lugnt och sansat.. trevligt och glatt mot varandra bara så där. Näpp.. solen och ljuset väcker oss från de döda och det gråmulna igen.. och det känns underbart upplyftande härligt och skönt.  : )

Jag hade med mig de nya gummipjucken till jobbet idag och skulle testgå dom på kvällspromenaden på väg runt Globen och ut mot Naturreservatet som finns där. Skorna fick MVG i betyg.. min vän P tyckte de var fräna i utseendet han med.. de var sköna att gå i.. och ja de var helt enkelt ett bra köp. Och bara en sån sak får en ju att le lite bredare med munnen.  : )



Gick förbi Konsum på väg tillbaka till bilen och Ps port. Jag har nog blivit beroende av gröna vindruvor. Tanken slog mig idag att det är kanske inte själva vindruvan och att äta nyttig frukt som gjort mig så glad i dessa små gröna ting.. utan kanske allt fruktsocker som tyvärr också finns i dom. Hujeda mig. De är ju säkert hur söta som helst. Sockerberoende vill jag absolut inte bli.. om jag inte redan blivit det.. usch och fy. 

Nu ska jag varva ner innan det är dags att dra på mig sovögonmasken igen. Hoppas ni får sova gott och får en fin och solig fortsättning på veckan.

Just det ja.. de filmer jag gjort med min kamera.. på olika miljöer och på min familj och vänner.. de är så jäkla kul att titta på. Jag kan på kvällarna plocka fram en film.. se de rörliga bilderna med ljud till.. så himla kul och som på det här sättet ger så mycket mer minnen än vad en bild kan göra. Så denna Hybridlkamera känns bara mer och mer rätt att jag köpte. Hepp.  : )

// Kram så länge Christine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0