Snurvel och sol

Måndag..

Vaknade med en tupp i halsen och en snigel på ögat.

Förkylningen håller ännu i sig.. tyvärr.. och nu har jag dessutom (förmodligen) lyckats föra över basillerna till en av mina kollegor.. not bra.. not bra alls.

Nackdelen med att ha ett jobb där man har daglig kontakt med kunder.. i butik eller via telefon.. och har en förkylning som satt sig på stämbanden.. gör ju att halsen liksom inte får vila sig i form. Ju mer timmarna går mot hemgång.. ju mer Whiskey-röst får man. Förvisso kan det vara rätt underhållande att prata med en "lånad" röst.. men å andra sidan ska ju stämbanden räcka fram till dödagar också.  : )



Marstrand sommaren 2009.


Tisdag..

Fortfarande lika Däbbd i däsan som jag varit de senaste dagarna.

Idag skiner solen och det gör att man känner sig lite mera levande än när det bara är grått och dystert utomhus. Idag jobbar jag 11 -20 och efter det lär det bara bli raka spåret hem och ner i säng i ett försök att försöka sova mig frisk.

Det jag längtar efter just nu är att bli bra från förkylningen så klart.. våren.. värmen.. att se krokus och snödroppar växa upp ur marken.. snöfria vägar.. höra vårfåglars sång.. få hänga in vinterjackan i klädkammaren.. Vinthers nästa spelning i maj.. göra utflykter till närliggande städer med Bettan och sällskap i bilen.. hälsa på C och B på Gotland.. att E från Göteborg kommer upp och hälsar på en helg.. sitta på en brygga eller kajkant och höra kluckande vatten nedanför.. byta ut min Mountainbike mot en kärringcykel med cykelkorg fram och bege mig ut på små utflykter på två hjul.. ta vårbilder och sommarbider med nya kameran.. åka upp i Bollmojjängen på Globen och njuta av den hisnande utsikten som lovas där.. börja klättra mer regelbundet igen.. och mycket mycket mera.  : )

Nu måste jag piffa till mig innan jag ska iväg och tjäna in fler efterlängtade slantar till mitt levebröd.

Hoppas ni fått en bra start på denna vecka och får en fin dag i solen. Kör försiktigt och var rädda om varandra. Kram så länge.

// Christine 




Kommentarer
Postat av: Elvira

<3

2010-03-02 @ 15:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0