Hemma efter en skön helg på Gotland

Torsdag till Fredag..


På torsdag jobbade jag till 18.. sen hem och umgås med M innan det var dags att ta färjan över till Gotland.  : )

På fredagmorgon ringde väckarklockan.. kliade M på ryggen som den kattunge han på mornarna är.. innan det var dags att kliva upp. Jag packade väskan.. åt frukost.. borstade tänderna och fick sen skjuts ner till P-tåget. Sedan väntade en 1,15 timmes tågresa ut till Nynäshamn.

Färjan lättade ankar 11.. jag var framme i Visby 14:25.. tog bussen ner mot Klintehamn 14:40 och blev där 40 minuter senare upplockad av mamma Bi som stod leendes utanför Konsum och väntade på mig. Lycka att se henne igen.  : )


 

Vi körde till stallet på vägen hem där vi väntade på att C skulle komma tillbaka från den uteritt hon var på. Efter att de fixat klart med hästarna så körde vi hem.. fikade med kaffe och hembakade bullar.. mums.  : )

När klockan närmade sig 18 åkte vi iväg till ridhuset där de håller till. Där fanns en hel del folk.. och fler kom efter oss. Allt hästfolk skulle äta middag ihop.. lite höstmys i mörkret. Efter allt smarrigt vi stoppat i oss klädde alla på sig och gick ut till den Spökrunda de snitslat upp.

Det var nu bäcksvart ute.. det duggade regn och blåste lite grann.. som gjort för att skrämma hjärtat upp i halsgroparna på oss fegisar. Innan alla gick in bland buskar och trän så berättade en av de vuxna en spökberättelse som inträffat på just den plats vi befan oss på. Det gjorde att man kände sig osäker på vad som väntade på oss där ute i mörkret. Burr.. mamma Bi och jag höll i varandras armar.. hårt och nära.. nu var vi inte morska för fem öre.  : )





Efter att alla kommit runt Spökrundan.. och överlevt den.. så gick vi in igen. Nu var det dags för fika.. kaffe.. saft.. och hembakade kärleksmums. Sen var det dags för mer umgänge.. lekar i ridhuset.  : )

Vi delades upp i två lag.. mixat med vuxna och barn. Första skulle vi trä ett lååångt rep genom varje deltagares ena byxben och ärm.. snöret skulle passera allas ena ben och arm innan man kommit i mål så man fick stå tätt tätt intill varandra för att det skulle gå. Jag hade tur nog långkallingar under p.g.a. kylan så jag drog ner byxorna till anklarna för att snabbare kunna dra repet genom byxbenet och sedan vidare upp i jackärmen. Vi var så jäklars snabba i mitt lag.. så vi vann.  : )

Nästa tävling var att ta av sig så många klädesplagg man bara våga och sedan bilda ett långt streck av dom.. kant i kant liggandes i spånet på marken. Vi i mitt lag var antingen mer blyga av oss än det andra laget.. eller frusna.. för de andra tog hem detta framför näsan på oss. Lillsyrran var med i det andra och hon stod som lycklig.. men kall.. vinnare i bara underkläderna.. snacka om insats.  : )

Sista grenen och den som nu skulle avgöra allt.. var att bygga hopphinder. Jag kan ju inget om sånt.. så jag stod mest vid sidan och fråga om jag skulle hämta någon pinne att bygga med. Kanske tur jag inte blandade mig i vad de gjorde.. för vi vann den grenen med.. och med denna vinst tog vi hem äran för hela alltet.. tjohoo.  : )




På lördan var det stallet från tidig morgon till tidig eftermiddag. Sen hem och dricka kaffe. Det värmde gott våra frusna kroppar. Vid halvsex var det dags för C att åka hem till en vän för att ha biokväll med ett gäng klasskompisar från förr. Mamma Bi och jag tog bilen till Fröjel kyrka där det bjöds på Mozart-konsert av ett gäng på 15 - 20 personer.

De sjöng den ena psalmen efter den andra.. allt skrivet av Mozart.. ja bortsett från två stycken. Det blev en fin kväll i sällskap med mamma Bi.  : )





På söndan var det dags att packa ihop mina saker och förbereda hemfärd. Först äta frukost.. sen  hämta hem C och hennes käreste L från busshållplatsen i Klintehamn.. det blev mer fika när vi kommit hem.. jag hann kolla in pojkvännen och se vad han var för någon.. fick Tummen Upp av mig..  innan åkte vi till stallet för att få fart på lillsyrrans häst igen.

När C och L stack ut med häst och cykel bortåt vägen körde mamma Bi mig bort till busshållplatsen i Klintehamn för färd upp till Visby hamn och färjan hem. Båten lättade ankar klockan 16 och jag var framme i Nynäs 19:15. En kort promenad bort till Pendeltåget hemåt.. och jag klev innanför dörren här hemma strax innan 21.. så det blev en halvlång dag i resandets tecken.  : )





Idag måndag jobbade jag 8:30 - 19:00. Började dagen med ett morgonmöte innan de vanliga sysslorna tog vid. Jag och en kollega gick ut på lunchen för att få frisk luft och chans att röra på påkarna.. men vi kom inte långt innan regnet började ösa ner och vi skyndade tillbaka in under tak.  : )

Körde hem efter jobbet.. hittade en P-plats åt Bettan utanför huset.. lagade en smarrig omelett till mig.. och har sedan suttit och fixat med bilder jag tog hos C och mamma Bi under helgen som gått.

Nu ska jag slöa lite framför tv:n innan det blir dags att lägga sig för kvällen. Imorn blir det tvättstugan på morgonen innan jag ska jobba 11 - 20.. lång dag då också med andra ord.  : )

Hoppas ni haft en fin helg med det ni hittat på. Kramar till er så länge.

// Christine


Kommentarer
Postat av: Lillsyrran

JAG VILL HA NER DIGG HIT IGEN! SNART! Det var så mysigt att ha dig här :) <3 och se här, en kommentar! :D ;)

2010-11-28 @ 20:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0