Gnet och rådjur på vägen

Onsdag till Fredag..


På onsdan jobbade jag 9-18.. sen åkte jag hem även om jag egentligen ville sätta mig i bilen och köra upp till M på gården. Men trötta ögon och köra landsväg är ingen bra kombo.  : )

Istället ställde jag klockan på tidigt på torsdag morgon.. och kom fram till M och hans föräldrar till 10-kaffet. Jag hade köpt med mig Lussebullar till oss.. mja.. de smakade ju inte hembakat precis.. så ska faktiskt baka egna en dag och ta med upp till dom. Ska bli spännande att se om de känner någon skillnad.  : )

Å så fick fick jag se Ms nya älskling i garaget.. fy tusan vilken bil.. den var så vacker. Vilka linjer.. vilka former.. som en välsvarvad kvinna.. eller välsnidad man.. ha ha.

När M sedan startade den och tryckte lite på gaspedalen.. började bakdelen på bilen dansa. Vänster däck och sedan höger däck gungade upp och ner när gasen kom och gick. Sån här sommarbil skulle jag gärna ha en dag jag med.. ska nog börja samla PET-flaskor med det samma. Undra hur många år detta kommer ta.  : )

Vi åkte in till Uppsala City.. tittade på tapeter.. badrumsmattor och färg. Det blev Kebabtallrik till Lunch-middag.. smakade smaskens. Synd bara att när vi kom hem igen så hade Ms snälla mamma gjort stek.. visste jag det hade jag aldrig klivit in till turken.. även om han serverade god mat han med.  : )





Sov över på gården.. och körde ner till stan imorse.. läs fredag. Två rådjur stod och stirra på mig mitt på vägen när jag kom körande över ett krön. Jag upptäckte dom tidigt så det var aldrig fara för vare sig djuren eller mig. Körningen upp gick på en dryg timme.. ner tog det 1,5.. men det var för alla bilister som samtidigt skulle till sina jobb.. in mot stan.

Jobbade idag 10-19.. och åkte hem efter det och sitter nu i soffan och småtittar på det tv:n erbjuder ikväll. Imorn ska jag jobba igen 10-16.. och åker efter det upp till M igen och gör honom sällskap över kvällen.. stannar till söndag morgon då det är dags att åka ner och jobba igen.  : )

Hoppas ni haft en bra vecka så här långt.. och får en kul helg med det ni hittar på. Nu ska jag bara avsluta dagens skrivande.. sedan borsta tänderna och där efter krypa ner under täcket.. och drömma om M.   ♥


// Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0