Snart slut på denna vecka

Lördag och Söndag..


På lördag jobbade jag 10-16.. dagen passerade rätt snabbt bakom min rygg.. innan jag hoppade in i bilen och körde upp till M på gården.  : )

Det är alltid lika härligt att se honom.. vara nära.. bara vara.. som att varva ner efter ett intensivt träningspass.. rofullt.. naturligt.. tryggt och skönt. 

Till Så mycket bättre blev det tårta och kaffe. Ms föräldrar kom hem och gjorde oss sällskap mitt i programmet.. trevliga människor de där. Roliga.. lättpratade.. och tar hand om M på ett sätt jag inte varit med om tidigare.. kan bara förklaras med ett ord.. föräldrakärlek.  : )
 


Göteborgsk Magnoliablomma i sin prakt.


På söndag efter frukost i sällskap med M och hans mamma A-C.. vände jag bilen ner till stan igen. Jag hade ett jobbpass 11-17 att genomföra innan den här veckans arbete var över.

Dagen gick rätt långsamt och det kändes som det aldrig skulle bli dags för hemgång. Men till slut fick jag säga hej då till min gulliga kollega A som stannade kvar och stängde butiken.

Körde raka spåret hem.. har segat i soffan fram tills jag skulle ner till tvättstugan vid sju. Nu hänger allt det rena väldoftande på sin torkställning och nya lakan är bäddat med i sängen. Finns nästan inget bättre än att sova i rena lakan.. jo det gör det väl i och för sig.. men ruggigt gosigt är det i alla fall.  : )

Nu ska jag fortsätta segandet innan det blir dags at lägga sig för natten. Imorn är det jobb igen 10-19.. och på tisdag är jag änterligen ledig igen.. får se vad den dagen kommer fyllas med för aktiviteter.  : )

Hoppas ni haft en trevlig helg med det ni hittat på.. och att ni får en trevlig start på nästa vecka.. numero 47.

// Kram Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0