Varma känslor.. bilknas och helgens FOTO-mässa

Måndag till Onsdag..


Jobbade 10-19 på måndan.. sen kom M hem hit på kvällen.. myyys och varma mackor.  : )

Tisdag var jag ledig.. M och jag hade lite sovmorgon.. mycket för att vädret nu är som det är.. annat vore det ju om det var sommar och varmt ute.  : )

Vi tog bilen bort till Barkarby Outlet-området. Tanken var att titta på bil till mig.. leta skor till M.. titta på kök till M.. men annars bara vara och umgås på bästa sätt. M hittade vinterkängor verktyg och annat. Jag hittade endast en DVD-film... Cop Out med Bruce Willis.. som sen visade sig vara rätt så tråkig. Man satt liksom och väntade på att den skulle komma igång.. men det gjorde den aldrig.

Fast denna film var ändå inte lika usel som den film M valde att köpa med sig hem.. Valhalla Rising med Mads Mikkelsen. Den var.. eller är.. en totalt katastrof.. ett bottennapp.. fattar inte ens att den gjorts så tom handling som den tyvärr har. Och att Mads ställt upp är en gåta.. kanske har han en fru och barn med dyra vanor.. vad vet jag.  : )

Efter att vi handlat klart och innan vår lätt misslyckade filmkväll.. ha ha.. så körde vi först hem till Farsgubben och hans käresta K. M och jag blev bjudna på kaffe med dopp. Farsgubben blev själaglad av att M är så bilkunnig.. nu har farsgubben äntligen någon att prata bilar med.. menar för att jag själv är totalt korkad vad gäller fordon av alla de slag. Han kallade M för "vettig kille" (möte mellan en biltok och en annan) vilket M sen påminde mig om hela kvällen.  : )





Ja det med att jag ska börja titta efter ny bil.. det beror både på att Bettan har 12 år på nacken nu.. att koplingen ibland fastnat i nedläge så jag får dra upp den igen med tårna.. inte så bra. Men nu i förrgår kom nästa märkliga deffekt.. att när jag startade bilen så gick vare sig blinkers eller fläkten igång. Jag fick starta om bilen två-tre gånger.. då fungerade allt som det ska. 

Samma sak.. det med fläkten och blinkersen.. har skett vid tre tillfällen nu.. inte varje gång jag startar bilen men detta är ändå för ofta för att bara bortse från det.. bilen mår inte som den har gjort innan.. stackars lilla Bettan.  : (

Men förutom dåliga filmer och att bilen inte mår så bra.. så mår jag själv toppen. Är så glad i M att det gör att jag går med lättare steg än vad jag annars gjort innan. Jag liksom trippar fram.. känner mig längre i lästen.. gladare.. klarar allt och motgångarna krymper till pyttesmå bagateller.. jag är nog kär helt enkelt.  ♥

Nu ska jag se vad tv:n har att erbjuda innan det blir dags att lägga sig för kvällen. På lördag är det dags för årets FOTO-mässa. Ska bli spännande att se vad de har att erbjuda i år.  : )

Hoppas ni haft en bra vecka så här långt.. och får en fin fortsättning på den också så klart.  : )

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0