Viiintern faller ner på våra gator

Onsdag..


Idag onsdag jobbade jag 9 - 18.. och det blev faktiskt en helt ok dag att jobba.  : )

På sena eftermiddagen ville chefen prata med mig.. jag undrade då givetvis om vad.. när jag var klar med det jag höll på med så gick jag ner till kontoret och frågade vad han hade på hjärtat. Han började prata om de kommande storhelgerna som närmar sig med stormsteg. Jag har räknat med att behöva jobba Nyårsafton då jag fått ledigt hela Julhelgen.

Men så säger chefen att då jag varit så snäll och hoppat in för andra.. jobbat över och sånt sen jag börja här.. så får jag vara ledig båda helgerna.. helt och hållet. Fantastiskt.. kändes som jag skrapat fram en vinst på Triss.. kanske ingen miljonvinst.. men i alla fall en på 50 kr.  : )
 


2010-02-20.. snart är vi där igen


Jag väntar med spänning på både svar från skolan och från Mitt i och fototävlingen med chans till upphäng på Fotografiska. Jag beställde utskrifter av samtliga bidrag som jag om en vecka kan hämta ut på Fotografiska.. 30 x 40 cm i måtten. Vet egentligen inte vad jag ska göra med dom.. kanske åker de upp på väggarna här hemma.. eller om någon i familjen vill ha dom hos sig.  : )

Fick precis sms om att min gamla Farsgubbe nu kommer hem till storstan för gott.. ja i alla fall fram tills nästa vår hoppas jag han stannar här nere. För så snart snödroppar.. krokus och påskliljor åter knoppas i rabatten.. så lär han dra norröver igen.  : )

Imorn jobbar jag 9 - 18.. och när arbetsplikten är klar ska jag möta upp M här hemma. Ska bli gott att se honom igen innan jag ska försöka ta mig över till Gotland på fredag morgon.

De sa tidigare ikväll på nyheternas väderleksrapport att blåsten och yrvindarna ska komma tillbaka på just fredag.. me don´t like. Jag hoppas de har fel eller att vädergudarna blåser åt någon annastans än Gotland. Jag vill verkligen komma över till C och mamma B.. vore hemskt trist och tråkigt om det nu inte blir av p.g.a. dåliga väderförhållanden.

Nu ska jag hoppa ner under täcket så jag är pigg och glad imorn. Hoppas ni haft en bra dag med det ni hittat på. Kram på er så länge.

// Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0