Avtal med mig själv

Tisdag..


Jag har idag ingått avtal.. med mig själv.. om att försöka bli en bättre människa. : )

Nu är det ju så här att jag redan är en otroligt snäll.. omtänksam.. hjärtlig och kärleksfull människa.. men det är ju som med mynt.. allt har två sidor. 

Det är mina sämre sidor som går mig på nerverna.. jag vet om dom.. säger åt mig själv att skärp dig nu.. eller skärp Mig nu.. men ändå så poppar de mindre bra sidorna upp lite då och då. Jag ska kanske testa ett rejält jäklars nacksving nästa gång de gör sig påminda.. då försvinner de nog väck för gott.  : )





Idag rullade jobbet på riktigt fint. Kollegorna var friska.. glada.. lättskrattade.. så det blev många skämt. Ibland bara fåniga.. ibland aningen barnförbjudna. Det är kul att kunna slänga käft med de man.. när allt kommer omkring.. spenderar mest tid tillsammans med.. menar av de vakna timmarna av dygnet.  : )

Vi firade en kollega med skönsång.. tårta och blomster.. ja kramar fick hon också några av. Dagen paserade rätt fort förbi.. det känns som att tiden generellt går så fort numera.. undra varför.  

Nu ska jag börja släcka ner här hemma. Jobbar 6 av 7 dagar denna vecka.. ledig nu på torsdag och sedan nästa gång på tisdag i nästa vecka. Så jobb jobb jobb är det som ligger för mina fötter just nu.. förhoppningsvis hinna träffa M något.. ska gå en sväng imorn med min vän P och kanske blir det en promenix till på fredag efter jobbet.

Hoppas ni haft en bra dag.. kör försiktigt.. glöm inte bort att få på vinterhjulen på era bilar.. håll händerna på ratten.. klockan två och klockan tio.. var snälla mot varandra.. och er själva givetvis.  : )

// Kram på er.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0