Analyserande start på veckan

Måndag..


Jobbveckan började lugn och fin.. likadan som dagarna i förra veckan varit.  : )

Ligger på soffan.. klockan har precis slagit 22.. jag funderar på allt och ingenting.. av och ann.. upp och ner.. analyser av nuet och allt runt omkring.  : )

Känner ibland en känsla av otillräcklighet.. hinner inte med allt jag vill göra.. hinner inte träffa de jag vill träffa.. tiden räcker liksom inte till. Men om jag bara lyckades med konststycket att planerade min vakna tid lite bättre.. skulle jag förmodligen också hinna med mer än jag kanske gör idag.  : ) 





Istället för att schemalägga varenda minut av dygnet.. jobbar jag tills ögonen nästan går i kors.. åker därefter hem till min lugna vrå.. kopplar av.. varvar ner.. och laddar upp inför morgondagen och det som då kommer ske.

Jag önskar jag hade samma iver och goo i kroppen som jag hade för tio år sedan.. då orkade man ju med hur mycket som helst.. hur länge som helst. Nu har istället kringflängandet byts ut till att ha det trivsamt hemma..  antingen hos mig.. eller hemma hos någon annan.  : )





Sen det här med att röra på sig och motionera.. jag vill börja klättra igen.. saknar effekten den gav på kroppen. Jag vill börja med någon kreativ hobby.. antingen drejning och lera igen eller kanske testa målning eller fotografi.  : )

Jag vill komma vidare med jobb eller skola.. ska imorgon skicka in till en utbildning med start januari 2011. Helst vill jag hitta ett jobb direkt.. men där det inte har med försäljning att göra.. och med bättre arbetstider än jag har nu. Är man van med att tjäna pengar blir det en stor omställning att leva snålt under två år om jag nu kommer in på skolan vill säga.





Inte gammal.. inte ung.. jag befinner mig någonstans mitt emellan.. saker ställs snart på sin spets.. därför gäller det att planera väl nu. Detta är förmodligen sista gången jag har chansen att välja som jag just nu kan göra.. måste göra.. eller bör göra. Låter jag annars tiden bara rinna på är jag sen "för gammal" på något sätt och då får jag också finna mig i att vissa saker sedan kommer vara på de sätt de blivit till.

Men nu go vänner.. klockan har passerat 23 med en kvart eller så.. och då är det hög tid att lägga huvudet på kudden. Hoppas ni fått en bra start på denna vecka.. numera 41.  : )

Sov sött och vakna upp till en solig och fin tisdag. Imorn får jag träffa M igen.. då blir det också varma mackor och te på kvällen när jag kommit hem från jobbet.  : ) 


// Kram Christine  ♥ ♥ ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0