Spegelbild av mig själv

Tisdag kväll..


Jag
En människa med stort hjärta och alldeles för mycket huvudbry
När jag fallit för någon gör jag det rätt ner i backen
Älskar.. saknar.. längtar

Jag önskar jag kunde lära mig njuta av stunden här och nu
Istället för att tänka framåt.. bakåt.. upp och ner
Analyserar varje fråga som dyker upp i millimeterdelar
Vänder av och an.. söker efter svar



Jag.. spegelbild på Fårö.


Distraherar dagens alla intryck en från att tänka även då?
Kanske.. för så fort solen gått ned kommer tankarna tillbaka
I sånt fall önskar jag det alltid vore dag.. utan kväll som blev till natt
Vill bara vara.. utan frågor.. inga svar

Jag ska jobba på mig själv
Bli en bättre människa.. en som lätt smälter in här och där
Jag ska ta det som sägs för vad det är
Inte förstora upp eller förminska.. lägger funderingarna på hyllan för ett tag.

♥ ♥ ♥


// Kram Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0