Helg.. du efterlängtade lediga helg

Onsdag till Fredag..


Jag upphör aldrig att förvånas över folks märkliga beteenden runt omkring.

Dessa tre dagar har det varit jobb för hela slanten. Kunder kommer in.. oftast glada och trevliga.. tacksamma för den hjälp man ger dom. Sen finns det de där Originalen man blir helt paff av.. tror att de skämtar.. eller så har de bara vaknat på fel sida. 





När jag jobbat klart hoppade jag in i bilen.. körde hem till P.. plockade upp honom för vidare förd in till Söder. Ikväll skulle vi se en kille som vi tidigare sett sjunga och spela i ett band vi börjat gilla.. Vinther. Denna afton gjorde han en sologrej.. så vi var spända på hur detta skulle låta.

Innan R som han heter gick upp på scenen var det en annan kille som underhöll gästerna. Rätt så ung han med.. kanske runt 25.. trubadur.. sjöng svenskt och med en otrolig charm och glimt i texterna. Som P sa.. en gammal man i en ung mans kropp. Skulle gärna höra honom igen.. texter tagna ur det verkliga livet.. och man kunde känna igen sig i mycket av det texterna berättade.  : )





Nu sitter jag hemma i soffan.. har just ätit upp min Take Away-tallrik med souvlakikyckling.. pommes.. grönsaker och sås. Kebabgubbarna fanns nästan vägg i vägg med stället spelningen var på.. och varken P eller jag hade hunnit äta middag innan vi satte oss med varsitt glas i handen. P med ett gigantiskt glas öl.. och jag med en gigantisk cola med citronskiva i. Tog ju bilen till stan och då ska man hålla sig i skinnet också.  : )





Imorn lördag ska jag först iväg till mataffären för att köpa ingredienser till två frukt- och bärpajer jag ska ta med ut till ön. Ska nog förbi Systemet också och köpa med mig en flaska Blossa glögg. P tipsa om årets smak.. den med saffran.. ska tydligen vara så god att man "nästan kan dricka upp en flaska själv på en och samma kväll".  : )

När pajerna är färdiga och aningen svalnade.. ska jag ta bilen ut till ön och umgås med familjen där ute. Första stoppet blir hos lillsyrran med tvillingarna.. dit kommer nog mamma och hennes R dyka upp också. Annars far jag hem till dom när tvillingarna tröttat ut mig. Ska se om storsyrran är hemma något så jag får säga hej till henne och hennes töser också.

Jag har lite olika planer för söndag.. men det som sker får bli efter hur vädret och energin är.. skoj blir det oavsett.  : )

Nu ska jag varva ner här en snabbis innan det blir dags att krypa ner under täcket och krama om kudden. Hoppas ni får en trevlig helg med det ni hittar på. Tänker på er.. och gör det med ett leende.

// Kram Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0