Strax helg igen

Fredag..


Idag vaknade jag upp med en märklig känsla i kroppen.. kände mig stressad.. uppjagad.. men av vad.. och varför..?

Jag drömde inget läskigt under nattens svarta timmar som gått.. så inte var det för en mardröms skull. Jag har inte glömt bort att genomföra någonting som lagts i mitt knä att ordna upp.. jag ska inte hålla tal inför en stor folksamling idag.. kanske fick jag känslan för att det snart är helg och jag ska jobba lördag.. ja det måste vara därför jag kände mig märklig till mods.  : )

Idag blir det stängning av jobbet.. 11 - 20.. hoppas denna dag blir lika ok som de tidigare i veckan har varit. När allt flyter på i samma lunk.. när inga incidenter uppstår.. när alla är glada och nöjda runt omkring mig.. då trivs jag som bäst. Jag var nog en hamster i ett tidigare liv.. sprang runt där i mitt lilla hjul.. hoppade ur emellanåt för att äta frön och nätter.. sen in i hjulet igen och spring.. spring.. spring.. runt i ett hjul utan början eller slut.  : )





Så snart jag pluggat klart.. alternativt hittat ett jobb med bättre arbetstider och placering.. så ska jag försöka ta upp ridningen igen.

Jag kan sakna det.. i alla fall de tillfällen då jag satt uppe på en snäll och trevlig häst. Det fanns två favoriter i stallet nere i Göteborg.. den jag hade mina privatlektioner med.. en jättesnäll tjejhäst.. och sen var det en pigg smärt killhäst som tyvärr behövdes tas bort p.g.a. sjukdom förra året.. tror jag att det var. De hästarna fick mig att vilja komma tillbaka i sadeln igen.

Den häst som gjort mest påverkan på mig.. det är tjejhästen Miranda.. hästen jag blev tilldelad på ridlägret förra somaren. En helt otrolig häst.. snäll.. lättriden.. charmig.. gooo. Hon pensionerades som ridskolehäst och såldes kort efter vårt möte till en lycklig en som nu får ha henne helt för sig själv.. jäklars lyckost. :  )

Nu är det hög tid att fixa till sig och sedan bege mig mot jobbet. Hoppas ni får en trevlig avslutning på denna arbetsvecka.. och att helgen blir fylld med sol och himmel så blå.  : )

// Kramar Christine


* *  *

Hej M.

Nu är det inte långt kvar.. om det nu blir söndag eller måndag du landar på svensk mark igen.  ; )
Hoppas du och Ö får en trevlig dag med det ni hittar på. Hörs lite senare ikväll.

Puss och kram.. Christine


♥ ♥ ♥



Kommentarer
Postat av: MJ

Idag har gjort det sista, nu återstår bara lite av packningen kvar.... Jadu om det blir sön eller mån får bara tiden utvisa ;)



Många pussar o kramar



The Swede

2010-10-08 @ 14:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0