Äntligen helg.. och äntligen träffa M igen

Fredag..


På torsdan åkte jag som sagt ut till ön och hälsade på mamma.. satt och fikade i solen hemma hos henne.. innan vi begav oss bort till tvillingarnas dagis. Vi hämtade upp lilla E på vägen till dagis.. så fick hon vara med och passa vilddjuren innan deras föräldrar kommit hem.  : )

På vägen hem till lillsyrran plockade vi blåbär.. eller tvillingarna gjorde det.. medan jag och mamma letade taggsvamp i skogsbacken intill grusvägen. Blev några i alla fall som mamsen sedan kan steka och ha till middan.  : )

På hennes komposthög har en växt av oidentiferad art börjat växa.. och växa.. och växa. Den har tagit över hela alltet.. mamma kan inte komma på vad det är som hon kan ha slängt där.. som sedan börjat gro och skapat så otroligt starkt lysande gula och vackra blommor.. och gröna runda frukter.

Kan det vara pumpa.. men det har hon inte ätit någon av och därmed inte heller kunnat lägga resterna på jorden. Kan det vara vattenmelon för det har hon ju förstås ätit några gånger i sommar och slängt ut skal och kärnorna där. Men kan vattenmelon verkligen ta rot.. växa och trivas i vårt svenska klimat..? Ingen aning.. men vet någon av er så säg gärna till vad ni tror att det kan vara.  : )















Nedan är bilder på M och V.. busfröna i full fart att springa på grusvägen.. plocka blåbär i skogen.. granska och utforska världen de just är till att börja lära känna. Jag försöker lära dom saker jag tycker är bra att känna till.. som att kottar faktiskt smakar rätt gott.. att vattenpölar går att hoppa i med gummistövlarna på.. att blåbär ger blå tunga och mycket mycket mer.  : )






















Nu sitter jag mätt och belåten hemma på soffan.. blev kinamat från favoriten till sen middag även denna ensamkväll. Gott som tusan och så får jag med mig en matlåda till jobbet imorn.

Imorn får jag efter att jag slutat vid 17 äntligen träffa M igen.. guuuuu vad jag har längtat och saknat. Hoppas vädret blir ok så vi kan hitta på skoj saker att göra på söndan. Men.. å andra sidan spelar inte vädret så stor roll.. bara jag får vara nära och ha max en armlängds avstånd för en kram eller två.  : )

Hoppas ni får en kanonhelg med det ni hittar på.

// Kram kram kram Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0