Tio dagar i rad

Lördag till Måndag.. veckan därpå..



Lördag vecka 36 träffade jag M efter att jag jobbat klart för dagen. Sen var det mys fram till det var dags att jobba igen på måndag morgon.  : )




Jobbade och stod i också på tisdan och det fanns rejält att göra då med.. gigantiska lådor fyllda med nyinslipade glasögon kom i stora lass.. hela tiden.. utan slut. 

Jag började känna mig lite krasslig på onsdagmorgon men då det inte kändes som någon större fara höll jag tummarna för att det inte skulle bli så illa denna gång.

Jobb jobb jobb.. sen på onsdagkväll var det dags att träffa M igen.. vilket var himla gott att göra.  : )




Torsdan jobbade jag halvdag då jag nu även fått ont i skann och kände mig allmänt seg och trött i hela kroppen. Jag sjukskrev mig på fredan för att få en chans att vila mig frisk. Tyvärr höll den rinniga och till och från täppta näsan i sig och rinner än idag (läs måndag).




Det blev en lugn men väldans väldigt mycket mysig helg med M. Film.. god mat.. kaffe och kramar.. massor av goa varma långa kramar. Tur nog har inte M fått bacillerna på sig.. måste vara bra virke i den karln.  : )




Vi hann med en sväng ut till öborna på söndan. Hem till lillsyrran kom också mamma och hennes R. När de satte sig ner vid bordet hällde jag upp dagens fjärde kopp kaffe åt mig själv.. konstigt inte magen la av.  : ) 

Tvillingarna hittade på namnet Money åt M.. men just när vi skulle gå uttalade lille M namnet helt rätt. De små gullungarna kan man inte få för mycket av.. inte jag i alla fall.  : )

När tvillingarna och deras far skulle gå och rösta en bit bort på ön.. och mamma och storsyrrans äldsta tös E gick hem till sitt.. satte M och jag oss i Bettan och körde bort en sväng till storsyrran som stod vid spisen och lagade Slottstek. : )





Nu är det måndag.. igen.. och jag undrar hur dessa tio dagar kunnat passera så snabbt. :  )

Efter att ha kännt mig lite krasslig sen i onsdags.. sovit lite tokigt.. och haft några nya problem att lösa på jobbet idag.. känns det snart dags att krypa ner under täcket och krama kudden för några timmar.

Imorn tisdag blir det jobb igen.. 11 - 20.. hem och sova.. upp och jobba på ondan 9 - 18.. och sen träffa M igen på kvällen. Ledig dag på torsdag som jag hoppas blir med ok väder så vi kan vara ute någonting. Annars kan man ju alltid vara inomhus och se en film.. eller två.. med Ms varma armar om mig.  : )

Hoppas ni får en fin vecka med det ni hittar på. Var rädda om er.. om varandra.. och tänk framåt - inte bakåt.  : )

Kramar Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0