Soliga härliga höst

Onsdag..


Idag var det jobb.. 10 - 19.. och det blev en rätt så ok dag bland kollegor och kunder.  : )

Halsen harklar sig tyvärr fortfarande.. näsan var täppt på morgonen.. men annars är jag glad som tusan.. för hjärtat mitt bankar och slår för M som i Långt-bort-i-stan är.  : )





Jag hittade citat om Kärlek på nätet och valde att lägga ut några av dom här. En del med en humoristisk knorr i sig.. medan andra bara är rara och söta i sitt sätt att vara.  : )


♥ Kärlek och snuva kan inte döljas.. Ryskt ordspråk

♥ Förälskade sjunger av samma anledning som barn visslar i mörkret.. August Strindberg

♥ Kärleken är som en trafikolycka. Man blir påkörd och blir liggande. Antingen överlever man eller också överlever man inte.. Juliette Gréco

♥ Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns.. Pjotr Andrejevitj Pavlenko

♥ Längtan är kärlekens ständige följeslagare.. Okänt ursprung

♥ Lär känna modern innan du gifter dig med dottern.. Arabiskt ordspråk

♥ Min kärlek till dig är enkel, rak och sann. Det är bara jag som krånglar till det ibland.. Caroline Wekell

♥ Vill ni förstå männen? Studera kvinnorna.. Jean-Jacques Rousseau

♥ Vin och kvinnor gör mannen galen.. Okänt ursprung

♥ Viss kärlek är som vinteräpplen, mognar sent och håller länge.. Okänt ursprung

♥ Vänlighet är att älska människor mer än de förtjänar.. Joubert


Det var väl tänkvärda ord.. jag blev i alla fall glad av att läsa dom.  : )

Snart är det dags att borsta gaddarna och krypa ner under täcket. Lite tomt är det allt här hemma.. i och för sig är jag ju van vid att vara ensam i soffan.. men saknar M.. det gör jag massor ändå.  : )

* * *

Mirëmbrëma zemra ime.

Së shpejti unë do të fle dhe ndoshta do të ëndërroj për ty përsëri.
Miss ju .. mendoj për ty .. dëshirë e madhe për ju .. Të keni pranë.


// Miliona puthje dhe përqafime për ju.. Christine


♥ ♥ ♥


Kommentarer
Postat av: MJ

Samma till dig :) Du vet vad jag menar....

2010-09-29 @ 22:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0