Äntligen blev hoppet av

Onsdag till Söndag..


Jobbade de tre första dagarna.. sen ledig helg.  : )

På fredag efter jobbet tog jag tåget bort till Ms vänner som bjudit hem oss på kräftskiva. Där fanns deras två barn.. fler vänner med barn och även värdinnans syster och en grannmamma med två barn även hon. HImla goa människor och de bodde otroligt fint i det rödmålade huset från 1600-talet.  : )

På lördan körde jag M till Arlanda då han skulle tillbaka och jobba för en vecka innan lite ledighet kommer in. Efter det körde jag ut till R-ön för att hälsa snabbt på tvillingarna innan de skulle på namngivning hos några vänner.. och sedan över till mamsen och fikade med henne och R.

De fixade som vanligt på huset och tomten.. finns ju alltid saker att göra som husägare.. och fint blir det.. ser nästan nybyggt ut med all färg och som de håller på.. duktigt jobbat.  : )

På söndan var det då dags för mitt tredje försök att få till ett Tandemhopp. Jag ringde upp och kollade av väderstatus.. de gav mig tummen upp.. jag fick ingen med mig denna gång då samtliga var uppbokade på annat håll.. men radion i bilen är ett väldigt trevlig sällskap.. i alla fall om resenärerna ändå alltid somnar i bilen när de åker med mig.. måste bero på min otroligt trygga körning.. för vad skulle det annars bero på.  : )

Hoppningen blev kanon.. jag kommer absolut göra detta igen.. kanske bara tandemhoppa någon gång då och då.. men sitter suget kvar så kanske jag skulle börja fundera på att ta fallskärmscertifikat så kan jag ju hoppa oftare och bestämma lite mer själv när jag ska dra i tråden och sånt.  : )

Denna underbara dag kommer här nedan i bilder.. njut av utsikten.. för det gjorde i alla fall jag.  : )

































































Sååååååå jäklars kul.. och något jag absolut ska göra så snart jag kan igen. Rekommenderar detta varmast.. har ni inte höjdskräck a la näradöden.. så testa detta.. så galet kul.. även om man ser ut som en slo i nyllet med fladrande ihoptryckt hud och platt potatisnäsa.. så oj vilken upplevelse.. synd bara att det gick så snabbt att komma ner.. vi var ju nere på ca 6 minuter.. hade gärna varit där uppe längre än så.

Västerås fallskärmsklubb har Tandemhopp från 6 000 meters höjd också.. det ska jag testa nästa gång.  : P

Nu är det dags att sova.. jobb igen imorn.. 9 - 19.. med ett jobbmöte på morgonen.. undra vad chefen nu ska hitta på. Hoppas ni haft en fin helg och får en bra start på nästa vecka.

// Kram på er så länge.. och dröm gott.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0