Jobbhelg väntar

Fredag..


Väcktes vid halv tre i natt av M som klev innanför dörren. Det hade ju varit strömlöst på hans jobb och det hade medfört ett Jourinhopp på dryga 6 timmar för hans del. Bra för hans plånbok kanske men inte för orken och energin nu på morgonen kan man lugnt säga.  : )

Idag jobbar jag 10-19.. ska sen hem till min vän P och gå en sväng med honom och hans systerdotter. Vi brukar ju göra detta när andan faller på och tid finns. Kan nog bli en rätt behaglig temperatur ikväll om vädret fortsätter så här.  : )



Jag jobbar hela helgen.. lördag 10-16 och söndag 11-17. Jag åker upp sen till M efter att jag jobbat klart mitt pass imorn. Kanske hinner jag slänga på sommardäcken då på tidiga kvällen.. om inte så får jag spara det till helgen där på istället.  : )

Sommarhjulen ska ju sitta på senast 15/4.. så glöm inte bort det nu gott folk.. annars kan det komma dyra böter om man missar såna viktiga saker.

Just det.. apropå böter.. ska passa på att tipsa de fartglada bilförare som besöker mig här. Min gamle far fick för någon dag sedan böter för fortkörning.. på en landsväg.. skylten visade 90.. pappsen körde 102 då vägen var tom.. rak och fin ute i skogen. Plötsligt blev han invinkad till väggrenen av farbror Blå.. ajabaja sa de med kameran i hand.. och gav honom en bot på 2 000 kronor.

För 12 ynka  kilometer för snabbt.. på en väg där ingen annan befann sig på.. ute i skogen. Larvigt.. så jäkla larvigt gjort av dom. Det hade räckt med att höja ett finger och bett honom köra mer nogrant framöver.. men att sen också skriva ut en bot.. dumskallar.

Så håll hastigheten nu mina vänner.. annars kan det stå er dyrt.  : )

Nää.. nu ska jag ta en sväng i köpcentret innan det är dags att börja jobba igen. Hoppas ni får en trevlig helg med det ni hittar på. Jag ska som sagt jobba så jag kommer med andra ord missa det soliga väder vi lovas då.

* * *

Middagstips:

Ugnsstekt potatisklyftor.. morotsstavar.. palsternacksstavar i olja och kryddor
Rökt makrill med valfri kryddning
Fransk salladsmix med tomat gurka paprika till
Romsås

Serveras gärna med rödvin till.. tex Jakobs Creek

Hoppas det smakar.  : )


// Kram på er så länge.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0