Knasbio och besök till Beirut

Onsdag till Fredag..


På onsdan jobbade jag 9-18.. det blev en rätt vanlig dag på jobbet och sen hem och möttes av M innanför dörren.

Torsdag jobbade jag samma tid.. till 18 m.a.o. Efter det tog jag bilen in till stan.. till Söder och Fotografiska. Jag skulle träffa min gamla kollega S där för att kika på deras senaste utställning av Albert Watson. Där fanns himla snygga fotografier i starka färger och kontraster.. jag skulle gärna haft några av dom här hemma på väggen om det gick.  : )

När vi tittat klart på alla fotografierna gick vi sen de många trappstegen längst upp till fiket som finns där uppe under nock. Vi hittade oss ett bord där vi fördrev tiden fram till stängning med att prata ikapp oss sen sist vi sågs. Deras bageri.. eller där de köper sakerna ifrån är något i hästväg.. så gott.. så snyggt.. så gammaldags.  : ) 

Utsälllningen rekommenderas varmt för den som tycker om fotografering och foton som sticker ut ur mängden. När jag kom hem senare på kvällen möttes jag av en glad M hemma hos mig.. himla trivsamt det där.  : )



"Mellan den 25 mars-12 juni visar Fotografiska en retrospektiv utställning över Albert Watsons konstnärkskap. Utställningen innehåller 120 bilder med allt från klassiska porträtt till landskapsbilder och färgstarka modebilder."

http://fotografiska.eu/

Fredag.. idag med andra ord.. jobbade jag ytterligare ett pass 9-18. Åkte sen över till Farsta-butiken och hämtade upp min vän S.. samma S som jag umgicks med kvällen innan. Vi åkte först förbi min kollega så fick S och S babbla av sig en snabbis innan S och jag fortsatte till Heron City. Tiden rann iväg så det var bara till att gå raka vägen till biokassan.. bestämma vilken film vi ville se.. och sen inhandla snask och läsk.  : )

Filmen vi valde blev The way back.. gå INTE och se.. spara hellre pengarna eller köp en bukett blommor till någon du tycker om istället. Den var så lååååång.. vi satt och vänta på att någonting skulle hända.. utan att det riktigt gjorde det.. någonsin. När vi trodde vi närmade oss slutet så tittade vi på klockan.. och upptäckte till vår fasa att bara halva filmen gått. Den var nämligen runt 2 timmar lång.. men den kunde lätt ha berättats på en kvart eller så. 

Samtliga biobesökare var som frågetecken när eftertexterna började rulla.. och man kunde inte annat göra än att skratta sig hes ut ur salen.  : )


Beirut.. nope.. Stadshagen under förvandling.


På vägen hem från bion passerade vi den stora husrivningen vid Lindhagensplan.. intill Essingeleden. Första gången jag såg det trodde jag att jag förflyttat mig till ett bombat Beirut.. men så var icke fallet. Vilket slöseri på material de bara river ner till grunden.. för att sen bygga upp det igen och förmodligen ordna till dom till lägenheter.. prislapp Svindyr så klart.  : )

Nää.. nu har klockan hunnit passera en och en halv timme efter midnatt så nu är det hög tid att natta sig. Hoppas ni haft en trevlig vecka så här långt. Jag önskar er en bra helg med det ni hittar på. Var rädda om er som vanligt.. kör försiktigt och må så gott.  : )

// Kram och sov så gott.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0