Längtar efter att leva lantliv

Torsdag..

Idag jobbar jag kväller.. 11-20.. så det blir i stort sett bara att åka hem sen när jag stängt butiken.. pussa M Hej.. äta middag.. se vad som hänt i världen på tv:n.. borsta tänderna.. eller kanske hinner vi med en varsin skål vaniljglass med saltlakrits- strössel på innan tänderna görs rena.. hoppa ner under täcket.. pussa M godnatt.. och sedan släcka lyset för natten.  : )



Jag drömmer om lantliv.. jag längtar efter våren.. längtar efter att byta bort storstan mot landsbyggden.. bo intill en åker som nu är full av lera.. men ju närmre sommaren blir full av grönska.

Att kunna sitta en ljummen sommarkväll på verandan och bara vara.. lyssna på tystnaden.. fundera ut vad vi vill göra framöver på tomten.. med huset.. i rabatten.. det är vad mitt sinne fylls av just denna dag.  : )

Jag liksom griskultingen ovan trivs väldans bra med gummistövlarna på. Det finns inget bättre än att gå rakt genom en vattenpöl.. klampa fram i gyttja.. höra ljudet.. känna känslan.. det är frihet för mig. Att ställa de nedsmutsade stövlarna på farstukvisten bland barr från träden intill. Dricka morgonkaffe på trappen.. gå en sväng på ojämna vägar.. livet.. underbart härligt.. jag längtar längtar längtar.  : )

Apropå griskultingar så har de fått hem några smågrisar till Gården förr förra veckan. Jag har inte hunnit hälsa på dom än, men till helgen ska jag in i ladan och stifta bekantskap med de små i deras nya hem.

Nu sitter jag och skriver av mig på min sista rast för denna dag. Kaffet finns i koppen.. ögonen håller koll på klockan vars visare rör sig alldeles för snabbt ibland.. längtar hemskans mycket hem till M.. och hoppas jag får bara snälla kunder ikväll.

Just det ja.. M ringde precis. Vi ska "få" ett växthus av en kollega till honom för bara några hundralappar. Runt 10-12 kvm stort.. gröna lister.. riktigt glas.. där kan vi.. eller det blir nog mest jag som odlar blomster och grönt i det. Blir kanske meckigt att få hem det.. men bara se till att köra med tungan rätt i mun så kommer det nog fram intakt. Bäst M kör då.. för är det någon som kör lugnt av oss båda.. så är det han och inte jag.  : )

Nu ska jag pudra näsan och strax gå upp och jobba igen. Kör försiktigt gott folk.. var rädda om er.. njut av den stundande våren som idag uppskattat hälsade på. Det var riktigt skönt ute i solen när jag gick ut en sväng på dan. Gör goda gärningar för andra.. så kommer folk vara rara tillbaka mot Er ska ni se.  : )

// Kram så länge.. Christine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0