Ledig fullspäckad torsdag

Torsdag..


Idag är jag ledig.. skönt.  : )

Efter att M åkt iväg till sitt satte jag fart på min egen dag. Först frukost.. sen tvättstugan.. väntar just nu på att maskinerna ska stanna så jag kan hänga upp allt på tork.

Efter det ska jag iväg till Farsgubben för att säga Hej och prova ut Suncovers jag har med i en påse. Bra solskydd när det gassar på.. så blir spännande att se om han hittar någon modell han tycker om.  : )

Framåt två ska jag iväg och få fotbehandling. De stackars fossingarna står ju upp hela dagarna i heltäckta skor.. så inte konstigt de gör revolt mot mig då. : )


Längtar efter dess blomning igen.

Sen är det bara att vänta in M att komma hem från sin arbetsplikt. Vad vi hittar på beror på väder och energi. Är solen framme.. svårt att tro när jag nu blickar ut över nejden.. ja då ska jag försöka få med honom ut på en promenad. Annars kanske vi åker iväg till Heron och ser någon film.. eller så lagar vi bara god middag ihop och låter mig sen besegras i Tumble.. igen.  : )
 
Vet inte om det är min spelstil.. högrisktagande och impulsiv.. eller om det verkligen är så att M är bättre än mig på detta. Frågar jag honom blir ju svaret givet.. så jag stannar här med analysen med att vinna eller övervinnas.  : )

Nu ska jag sätta fart igen och fixa klart mig innan jag ska springa ner och hämta det rena. Pappsen väntar på mig så ingan tid får därför gå förlorad.  : )

Hoppas ni får en fin torsdag med det ni hittar på.


* * *

20:50

Nyss hemkommen efter en trevlig ledig eftermiddag tillsammans med M. Vi åkte bort till Heron City.. tittade in hos Media Markt som är ett måste när man åker dit. Gick upp till SF och hämtade ut biljetterna vi bokat till filmen I am number four.. såååå jäklars braaaa. Heelt otroligt bra action och effekter.. denna ska jag absolut köpa på DVD när den väl kommer ut på det.  : P



Innan denna underbart underhållande film började strax innan halv sju besökte vi Taco Bar för lite middag hos dom. Mums för det och jag är fortfarande proppmätt i skrivandets stund.  : )

Under filmens gång pockade Ms mobil på hans uppmärksamhet några gånger.. jobbet ringde. Tydligen har de totalt kaos där då strömmen gått.. och sen har dessutom reservgeneratorn också pajjat. Hur är det möjligt i vårt moderna och väl utvecklade samhälle..?

Alla som kunde komma in blev inkallade.. så det var bara för M att snabbt ta sig hem till mig.. jag hoppade ur med ett skutt.. och sen fortsätta M mot sitt jobb i Å-berga. Hoppas det strömlösa problemet löser sig snabbt.. för varje minut som passerar utan ström innebär en jäkla massa problem för samtliga inblandade. Det lär visa sig hur länge detta varar.. jag sover förmodligen gott när M kommer hem igen.

Nu sitter jag hemma i soffan.. har lite ont i skann.. vet ej varför.. men ömmar gör det ändå.  : )

Just det.. jag var ju hos fotterapeuten idag som det så fint kallas.. och det var en väldans skön behandling. Jag ska dit om några veckor igen.. ser nästan fram mot det.. konstigt.. fotfobiker som jag är.  : )

// Kram så länge.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0