Sista dan före Doppare dan

Fredag.. dagen innan Julafton

Sitter på jobbet och vaktar butiken. Än så länge är det lugnt både hos oss och ute i gallerian. Men detta sköna kommer nog vad det lider förvandlas till ett Sista-minuten-kaos-med-ett-virr-av-stressade-människor-letande-efter-julklappar-att-få-inslagna-och-senare-lagda-under-granen.  : )

I smyg har jag satt på stereon här i butiken.. med julsånger så klart. Inte i smyg för chefen för han kommer nog svälja idén med hull och hår.. men i smyg för Stim menar jag. Man får ju inte spela utan tillstånd.. men då känner jag så här.. kan dom inte unna oss detta lilla i dessa dagar inför jul.. för man märker direkt på kunderna att de uppskattar det. Får de vänta lite längre än vanligt på sin tur.. så sitter de eller står och njuter av sången istället.. som lugnande och avstressande medicin för själen.  : ) 





Ja nu är det inte särskillt många timmar kvar till vi får se vad årets filmval med Kalle och hans vänner blir. Jag jobbar till 14 då.. sen hem till Farsgubben och hans K.. och efter det kör jag upp till Gården och avslutar aftonen med M och hans familj. Blir nog en fin dag och kväll.  : )

Nu ska jag sätta fart och göra lite nytta här. Kollegorna har just snubblat in så därför avslutar jag med att önska er alla en riktigt God Jul.. och ett Gott Nytt År.

// Många värmande kramar.. Christine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0